خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 کمیسیون "حمایت از تولید" در مجلس دهم حذف شد
کارها روی زمین است

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد آمارهایی که از طرف بانک مرکزی در خصوص اعطای تسهیلات بانکی اعلام می‌شود تمدید وام‌های گذشته است، گفت: امروز ما کمیسیونی در مجلس تحت عنوان کمیسیون ویژه حمایت از تولید نداریم.
حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه هنوز دولت آماری از میزان تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های کوچک و متوسط در قالب منابع 16 هزار میلیاردی به مجلس ارائه نکرده است، اظهار داشت: این موضوع به زودی در کمیسیون صنایع و اقتصادی مجلس در دستور کار قرار گرفته و دولت باید جزئیات تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی را به نمایندگان مجلس اعلام کند.
وی با اعلام اینکه شمار واحدهای تولیدی که به بانک معرفی شده و موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند در استان‌های مختلف اندک است افزود: متأسفانه در دوره جدید مجلس، کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ایجاد نشده و این موضوع در چند ماه اخیر خلأ خود را به خوبی نشان می‌دهد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: نمایندگان با استناد به اینکه تشکیل این کمیسیون تداخلی در اجرای وظایف نمایندگان در سایر کمیسیون‌ها به وجود می‌آورد رأی به ایجاد آن ندادند و امروز ما کمیسیونی در مجلس تحت عنوان کمیسیون ویژه حمایت از تولید نداریم.
فولادگر با بیان اینکه پیش از این در کمیسیون حمایت از تولید بحث فضای کسب و کار، اصل 44 و توانمندسازی بخش خصوصی مطرح شده بود، افزود: کمیسیون گزارش‌های نظارتی خود را انجام و حتی این گزارش‌ها را تبدیل به راهکار و قانون می‌کرد. اما امروز خلأ نبود کمیسیون تولید به وضوح در مجلس دیده می‌شود.
وی با بیان اینکه البته نمایندگان جدید در جریان عملکرد کمیسیون ویژه تولید نبوده و همین موضوع باعث شد تا حمایت لازم را برای ایجاد آن نکنند، تصریح کرد: درصددیم طی دو ماه آینده درخواست خود را به مجلس ارائه کرده تا با کسب رضایت کمیسیون‌ اقتصادی، مرکز پژوهش‌های مجلس و رئیس مجلس دوباره برای تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید در صحن علنی مجلس رای گیری شود.
فولادگر در ادامه با اعلام اینکه بخش تولید در شرایط بدی قرار داشته و هنوز با اقدام جدی برای رفع مشکلات روبرو نیست، اظهار داشت: ما امیدواریم با پرداخت تسهیلات 16 هزار میلیاردی به بنگاه‌های زودبازده تاحدودی بتوان وضعیت واحدهای تولیدی را ساماندهی کرد.
این عضو کمیسیون صنایع مجلس به آمار بانک مرکزی در میزان ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: بیش از 60 درصد این آمارهایی که از طرف بانک مرکزی اعلام می‌شود تمدید و استمهال وام‌های گذشته است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید