خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


وزیر کشاورزی اعلام کرد:

رومانی مشتری 150 هزار تن ماهی ایرانی
احتمال واردات روغن‌ از رومانی

در حالی که وزیر کشاورزی رومانی و هیات همراه برای اولین بار به ایران آمده بودند، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که ایران با توجه به نیازمندهایی که در حوزه‌ کشاورزی دارد می‌تواند روی واردات روغن خام، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی مانند ذرت با رومانی همکاری مشترکی داشته باشد.
به گزارش ایسنا، محمود حجتی امروز - دوشنبه - در دیدار  با وزیر کشاورزی رومانی اظهار کرد: با توجه به توافق هسته‌ای ایران و توسعه روابط با کشورهای مختلف، ایران و رومانی مانند گذشته می‌توانند همکاری نزدیکی در ظرفیت‌های بالقوه کشاورزی داشته باشد که در این زمینه می‌توان در ارتباط با روغن، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی همکاری مناسبی با رومانی داشته باشیم و بتوانیم نیازمندی‌های خود را از این طریق تامین کنیم.
وی افزود: ایران می‌تواند در زمینه‌ شیلاتی به عنوان یک کشور صادر کننده به اروپای غربی محصولات خود را به  رومانی صادر کنند، چراکه طی سال‌های اخیر ایران محصولات شیلاتی به ویژه میگو را به کشورهای اروپای غربی صادر کرده است.

به گفته حجتی، ایران می‌تواند در حوزه تحقیقاتی و انتقال دانش و فناوری در حوزه‌ کشاورزی با رومانی همکاری گسترده‌ای داشته باشد که در این زمینه کارشناسان هر دو کشور باید با یکدیگر درباره  زمینه‌ها و بسترهای بالقوه موجود برای همکاری مشترک دو کشور بحث و تبادل نظر بسیار داشته باشد.
وزیر کشاورزی رومانی نیز که برای نخستین بار با هیات همراه در ایران حضور یافته بود، اعلام کرد که کشورش می‌تواند تا 150 هزار تن انواع محصولات شیلاتی را از ایران تامین کند و برای کشت فراسرزمینی در این کشور و صادرات گوشت گوسفند به ایران آمادگی کامل دارد.
ایر یمسکو اظهار کرد: در زمینه‌های مختلف کشاورزی پتانسیل همکاری بین ایران و رومانی وجود دارد که می‌توان به انتقال فناوری در زمینه‌های مختلف صادرات گوسفند زنده، گوشت قرمز گوسفندی و دیگر محصولات تولیدشده در رومانی مانند حبوبات و غلات اشاره کرد.
وی افزود: پسته ایرانی بهترین کیفیت در جهان را دارد و می‌توانیم در زمینه واردات پسته و میگوی ایرانی همکاری مناسبی با ایران داشته باشیم. همچنین در زمینه کشت فراسرزمینی محصولات مختلف کشاورزی در ایران آمادگی کامل وجود دارد، چراکه هدف ما صرفا صادرات محصولات کشاورزی به ایران نیست بلکه می‌خواهیم آنها را در این کشور پهناور تولید کنیم.
وزیر کشاورزی رومانی تاکید کرد: نکته مهم دیگری که وجود دارد همکاری‌های مشترک دو کشور در زمینه دامپزشکی است و در این زمینه ایران باید بتواند برای اتصال به اتحادیه اروپا از طریق رومانی مسائل استانداردهای بهداشتی در تولید محصولات کشاورزی و دامپروری رعایت کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید