خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


چرا تولیدکنندگان ایرانی از نام برندهای غذایی خارجی تقلید می‌کنند؟

رئیس مجمع واردات معتقد است که تقلید دائمی از نام و شکل محصولات برندهای معتبر خارجی و تولید آن‌ها با کیفیت پایین‌تر، تولید را کوچک‌تر می‌کند.
علیرضا مناقبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تقلید برخی از واحدهای تولیدی محصولات غذایی از محصولات و نام برندهای خارجی، گفت: این از جایی نشأت می گیرد که ما می آییم و با شعار حمایت از تولید جلوی کار قانونی دیگران را می‌بندیم، در حالی که جلوی کار درست را نباید بست، بلکه باید شرایط کار خود را ارتقا دهیم.
وی افزود: نباید کار دیگران را ببینیم، آن را مزه مزه کنیم، بعد برای ورود آن به کشور مانع ایجاد کنیم و با تقلید از آن‌ها بخواهیم بازار را در اختیار خود بگیریم، چراکه در این صورت به عقل و شعور مصرف کننده توهین کرده‌ایم.
رئیس مجمع واردات ایران با بیان اینکه تولیدکننده واقعی باید بتواند در سیستم کار خود پویایی ایجاد کند و به آن چیزی که هست افتخار کند، گفت: ما امروز تولیدکننده‌ای داریم که حرف برای گفتن دارد، در بازار اروپا وارد شده و توانسته سهم خود را از بازار بگیرد.
مناقبی با بیان اینکه تقلید زمانی خوب است که عامل یادگیری، پویایی و شکوفایی شود، تصریح کرد: اگر قرار باشد مداوم یک کار تقلیدی را تکرار کنیم، نه تنها ما را ارتقا نداده بلکه کوچک‌تر کرده است.

به گفته وی، این کار در کشورهای دیگر هم انجام می‌شود که در برهه ای از محصولی تقلید می‌کنند، تولید آن را یاد می‌گیرند و با ایجاد برند سعی می‌کنند جای محصول قبلی را بگیرند.
رئیس انجمن واردکنندگان مواد خوراکی و آشامیدنی درباره امکان حضور برندهای خارجی معتبر در ایران و تولید در کشورمان اظهارکرد: برای این کار باید بتوانیم امنیت اقتصادی را برای برندهای مختلف ایجاد کنیم و حتی می توانیم پایگاه منطقه برای برندهای بزرگ دنیا باشیم، چراکه در کشور ما انرژی و نیروی انسانی ارزان و جامعه جوان وجود دارد که از مزیت‌های ماست و ما فقط نقص مدیریتی داریم.
مناقبی با بیان اینکه این کار می‌تواند بسیاری از بارهای مالی را از دوش دولت بردارد، اظهارکرد: تولیدکنندگان خارجی نرخ سود بانکی پایینی دارند و می‌توانند آن سرمایه را وارد ایران کنند و به عنوان پایگاه منطقه‌ای از ایران استفاده کرده و از اینجا کالای خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.
وی اضافه کرد: زمانی که کالایی در ایران تولید شود، دیگر نمی‌توان آن را ساخت کشور دیگری دانست، بنابراین محصول ساخت ایران و تحت لیسانس یک برند خارجی است.
رئیس مجمع واردات ایران درباره پیشرفت کشور چین در عرصه تولید اظهارکرد: کشور چین که امروز مورد مذمت و نکوهش ما قرار گرفته است، بهترین کالاهای دنیا را تولید و صادر می‌کند، چراکه برای افراد مزیت نسبی دارد که برندشان را به دلیل تعداد نفوس بالا و امکاناتی که دولت چین می دهد در این کشور تولید کنند.
مناقبی با بیان اینکه ما فکر می کنیم باید چرخ را از ابتدا بسازیم، گفت: این در حالی است که چرخ سال‌ها قبل تولید شده و ما باید آن را کامل و ایرانیزه کنیم، از نظر من که تا حدودی ناسیونالیست هستم، ایرانیزه کردن یعنی افزایش کیفیت، چراکه من ایرانی‌ها را افراد دارای شعور و فهم و عالم می‌دانم.
وی اضافه کرد: ما باید بتوانیم از این افراد استفاده بهینه را ببریم اما ظاهرا فعلا این موضوع خارج از دسترس شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید