خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد
عوامل ۳ گانه در رشد شاخص بورس

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است پایان سال مالی کارگزاری‌ها در کنار مذاکرات صورت گرفته در حاشیه اجلاس سازمان ملل و همچنین تعدیل مثبت قیمت جهانی فلزات و کامودیتی ها شرایط را به سمتی برده که بورس تهران با رشد همراه باشد.
ابوالقاسم آقادوست در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت این روزهای بورس، اظهار کرد: سه عامل عمده بر نوسانات مثبت بورس در این روزها تاثیر داشته است. مهم‌ترین عامل به صورت سنتی پایان سال مالی بسیاری از شرکت‌های کارگزاری است، تجدید اعتبارات سرمایه‌گذاران در این روند بسیار موثر بوده و پس از پایان سال مالی شرکت‌های کارگزاری سرمایه‌گذاران، بیشتر به خرید سهام روی می‌آورند، در نتیجه عمده دلیل روزهای منفی پایان شهریورماه کسری اعتبارات بود.

وی با اشاره به مذاکرات رئیس دولت یازدهم در حاشیه نشست سازمان ملل در نیویورک، گفت: اخبار مثبت مذاکرات و نشست‌های رئیس جمهوری در نیویورک از عوامل دیگر برای مثبت شدن بورس بود، این‌ها نشان می‌دهد عزم و اراده‌ای وجود دارد تا مشکلات پیش‌روی برجام به خصوص موضوعات بانکی حل شود با ادامه‌ مذاکرات امیدها برای اجرای بهتر برجام و حل مشکلات بانکی بیشتر می‌شود.
مدیر عامل سابق شرکت‌های کارگزاری‌ بانک رفاه و آثل،  ادامه داد: علاوه بر این در چند روز گذشته خبرهایی مخابره شد که ایران می‌تواند هواپیمای بوئینگ بخرد و این موضوع نشان می‌دهد که مشکلات در حال حل‌ شدن است. این موضوع نیز جزو اخبار مثبتی بود که بورس به آن واکنش نشان داد.
آقادوست افزود: تعدیل نسبتا مثبت قیمت‌های جهانی در فلزات و کامودیتی‌ها نیز دیگر عامل مثبتی بود که توانست بورس تهران را به سمت مثبت پیش ببرد.
وی درباره‌ این‌که تا چه حد امیدوار است سامانه تسویه وجوه و پایاپای و همچنین سامانه معاملاتی در آینده نزدیک شرایط بهتری بگیرد، اظهار کرد: به نظر من تلاش‌ها در این زمینه در حال انجام است، اما  این موضوع مقداری زمان می‌برد، ولی در این زمینه اراده خیلی جدی وجود داشته و فکر می‌کنم که تا پایان دولت این سامانه‌ها بهبود زیادی پیدا کنند.  
این کارشناس بازار سرمایه درباره قراردادی که بین بورس ایران و بورس آلمان بسته شده، تصریح کرد: قطعا این قراردادها تاثیرات مثبتی خواهند داشت، ولی نباید انتظار داشته باشیم که در کوتاه‌مدت بورس تهران با این تفاهم‌نامه‌ها جهش سریع داشته باشد و ابزارهای مالی به شدت توسعه پیدا کند، ولی با اراده‌ای که من می‌بینم اگر این روابط پیگیری شود اثرات خوبی دارد، چرا که بورس آلمان از لحاظ ابزارهای مالی و دانش فنی بسیار پیشرفته است.
آقا دوست افزود: درست است که حجم معاملات نسبت به روزهای اوج فاصله دارد، ولی این حجم با توجه به روزهای منفی گذشته خوب است و بعید می‌دانم در اولین روز این هفته برای بالا نگه داشتن شاخص کل بلوک زده باشند. پیش‌بینی می‌کنم روند مثبت بورس ادامه دار باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید