خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


 دبیر انجمن شیرینی و شکلات در گفت وگو با تسنیم:

دولت کاری نکرد؛ فصل برداشت چغندر به دادمان رسید

دبیر انجمن شیرینی و شکلات با بیان اینکه قیمت مصوب شکر ۲ هزار و ۵۲۰ تومان است، گفت: دولت برای تأمین نیاز شکر کارخانجات هیچ کاری نکرد و فصل برداشت چغندر به دادمان رسید.
جمشید مغازه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه خوشبختانه با آغاز فصل برداشت چغندر نیاز کارخانجات شیرینی و شکلات تا حدودی برطرف شده است، اظهارداشت: دولت برای تأمین نیاز شکر کارخانجات هیچ کاری نکرد.
دبیر انجمن شیرینی و شکلات با بیان اینکه قیمت مصوب شکر 2 هزار و 520 تومان است، افزود: در حال حاضر شکر با قیمت 2600 تا 2700 تومان به فروش می‌رسد که از قیمت مصوب بیشتر است اما تولیدکنندگان برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز ملزم به خریداری هستند.
وی اضافه کرد: دولت باید هر سال پیش بینی تأمین شکر مورد نیاز کارخانجات را داشته باشد و نسبت به آن اقدام به واردات کند اما متأسفانه در چند سال اخیر و به ویژه امسال مدیریت لازم را در این رابطه انجام نشد در حالی که نیاز داخل به روشنی مشخص است.
مغازه ای تصریح کرد: کل نیاز داخلی کشور به شکر حدود 2 میلیون و 300 هزار تن است و میزان تولید داخل یک میلیون و 400 هزار تن و دولت باید مابقی را وارد کند.

دبیر انجمن شیرینی و شکلات با اشاره به اینکه کارخانجات امروز علاوه بر تأمین مواد اولیه نیازمند نقدینگی و رفع رکود بازار هستند، افزود:  دولت امسال برنامه ای برای ارائه تسهیلات به بنگاه های زود بازده تعریف کرد که در این میان صنایع شرینی و شکلات سهم بسیار اندکی داشتند به نحوی تعداد اندکی از کارخانجات امکان دریافت تسهیلات آنهم با ارقام اندک را پیدا کرده‌اند.
به گزارش تسنیم، قیمت شکر طی چند ماه اخیر با نوسانات زیادی مواجه و همین امر افزایش قیمت شکر را در انواع صنعتی و خوراکی در بازار به وجود آورد. البته صحبت‌های مقامات مسئول در مدیریت و افزایش عرضه شکر در سطح بازار نتوانست این نوسانات را برطرف کند و هر روز قیمت‌ها روند صعودی را طی می‌کند.
کمبود شکر در سطح بازار باعث شده تا در فروشگاه‌های بزرگ نیز عرضه آن متوقف شود به نحوی که خریداران در طبقات این فروشگاه به ندرت می‌توانستند شکر مورد نیاز خود را تهیه و خریداری کنند. در سطح خرده فروشی ها هم هر 900 گرم شکر با قیمت 4 هزار تومان به فروش رسید. بسیاری از خرده فروشی ها می‌گفتند شکر در بازار نایاب شده و کارخانجات به امید افزایش بیشتر قیمت ها تمایلی به عرضه آن در سطح بازار ندارند.
بعد از گذشت چند ماه با نزدیک شدن به ماه محرم و توزیع شکر به بازار و البته آغاز فصل برداشت چغندر گویا روند صعودی قیمت ها متوقف شده اما هنوز شکر بالاتر از قیمت مصوب در بازار به فروش می رسد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید