خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


رئیس مرکز آمار ایران اعلام کرد:

بیش از ۶.۲ میلیون خانوار در سرشماری اینترنتی شرکت کردند

رئیس مرکز آمار ایران از ثبت‌نام اینترنتی شش میلیون و ۲۱۰ هزار خانوار در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن خبر داد.
امیدعلی پارسا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا ساعت شش صبح امروز شش میلیون و ۲۱۰ هزار خانوار برابر با ۲۱ میلیون نفر به صورت اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن مشارکت کرده‌اند که معادل ۲۶ درصد کل جمعیت ایران است.
وی با بیان اینکه لرستان در رتبه‌ دوازدهم این سرشماری قرار دارد، افزود: در کشور به طور متوسط تا این لحظه ۲۴.۳ درصد خانوارها شرکت کرده‌اند و این آمار در استان لرستان ۳۲.۶ درصد است.

پارسا با اشاره به استان‌های پیشتاز در ثبت‌نام اینترنتی سرشماری گفت: این استان‌ها شامل سمنان، خراسان جنوبی، بوشهر، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، کردستان و مازندران هستند.
رئیس مرکز آمار ایران ادامه داد: این استان‌ها چون ضریب نفوذ اینترنتی آنها پایین بوده مقدارشان کمتر است. سمنان ۶۳.۵ درصد، خراسان جنوبی ۳۵.۵، بوشهر ۶۰، هرمزگان ۴۰، یزد ۳۵ و مازندران ۳۷ درصد است.
وی استقبال مردم را از سرشماری اینترنتی مطلوب دانست و گفت: سرشماری سه روز دیگر تمدید شده است. هدف ما در کل کشور مشارکت ۳۵ درصد مردم بوده که تا به حال ۲۶ درصد آن محقق شده است.
پارسا تصریح کرد: در سه روز آینده احتمال دارد افراد بیشتری در سرشماری شرکت کنند چراکه روز گذشته سه میلیون و ۷۵۰ نفر، روز قبل آن دو میلیون و ۵۰۰ هزار و قبل‌تر یک میلیون و ۵۰۰ هزار داشتیم و روزهای گذشته‌تر به طور متوسط ۷۷۰ هزار نفر در سرشماری شرکت داشته‌اند.
رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه با گذشت زمان میزان مشارکت بیشتر می‌شود، اضافه کرد: در این سه روز نیز اگر مشارکت مردم مانند روزهای گذشته باشد حتما به پیش‌بینی مدنظر خواهیم رسید.
پارسا با اشاره به هدیه اینترنت رایگان به کسانی که ثبت‌نام اینترنتی کرده‌اند، اظهار کرد: نحوه واگذاری و ساز و کار آن در حال بررسی و پیگیری است چراکه اپراتورها زیاد هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید