خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رعایت قانون گرایی و فرهنگ مداری، 2 عامل ضروری پیشرفت و توسعه است، گفت: تحقق پیشرفت اقتصادی جز با قانون و فرهنگ مناسب امکان پذیر نیست.

به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله احمد مبلغی سه شنبه شب در دیدار استاندار لرستان، در قم خاطرنشان کرد: قانون و فرهنگ در جامعه نظم ایجاد می کنند و هیچ کدام نمی تواند جای دیگری را بگیرد، بلکه مکمل یکدیگر هستند.
وی ادامه داد: باید بین 2 مقوله سیاست ورزی و سیاست زدگی تفاوت قائل شد و باید در چارچوب سیاست های نظام و رهبری، به کار و عمران و آبادانی همت گماریم.
مبلغی گفت: اگر این آبادانی و عمران نباشد سیاست ورزی جای خود را به سیاست زدگی می دهد و به شغلی کاذب با معنایی کاذب بدل می شود.
وی با تاکید بر این که باید فرهنگ کار و کارآفرینی به خوبی در جامعه ترویج و توسعه پیدا کند، گفت: در اسلام، معیار ارزیابی نسبت به قدر و منزلت هر فرد، کیفیت و اتقان کار او می باشد، بنابراین باید به تعمیق فرهنگ کار در جامعه همت گماریم.
وی خاطرنشان کرد: باید چنان ارتقا یابیم که برای به کارگیری نیروهای انسانی، احساس تقاضا، نیاز و ارزش در ما ایجاد شود و بدانیم بیش از آنچه نیروی به کار گرفته شده از کار سود می برد، نفع آن از آن جامعه خواهد شد.
مبلغی هم چنین با اشاره به ظرفیت های گردشگری برای توسعه نیز گفت: هرچه جهان به پیش می رود، گردشگری پدیده ای جدی تر، ضروری تر و اجتماعی تر برای انسان می شود و از همین جا اهمیت منطق «سیروا فی الارض» در دین که مطلق زمین را موضوع و محل سیر قرار داده، آشکارتر می گردد.
وی با اشاره به این که واژه زمین در ادبیات دینی جایگاهی مهم به خود اختصاص داده است، گفت: انجام عدل نسبت به زمین، عمران و آبادانی آن است و رها کردن آن به حال خود ظلم به زمین می باشد، از همین جا خداوند امر به آباد کردن آن کرده است.
وی گفت: متاسفانه گاهی فکر می کنیم، ادبیات دینی تنها در چارچوب عبادت ها شکل گرفته است، در حالی که فرهنگ زندگی و اقتصاد زندگی، بخش عظیمی از مفاهیم و ادبیات دینی است. ما باید از خاستگاه دین به امر عمران و آبادانی اقدام کنیم تا زندگی شکل بگیرد و مشکلات مردم برطرف شود.
وی گفت: در چارچوب فرصت تبدیل شدن استان لرستان به پایلوت اقتصاد مقاومتی، الحمدالله مقوله های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مجال بهتری برای پی گیری یافته است.
وی گفت: نمایندگان استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری نیز آماده هر گونه همکاری و تعامل جهت ایجاد یک حرکت همه جانبه استانی برای خدمت به مردم فهیم استان و رفع مشکلات آنها هستند.
هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این دیدار گفت: متاسفانه معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی از معضلات اصلی این استان به شمار می آید و باید با هماهنگی، تعامل و همفکری به دنبال رفع این معضلات باشیم.
وی تنها راه رفع مشکلات بیکاری در استان لرستان را جذب سرمایه گذار ذکر کرد و گفت: اگر در سال، 45 هزار میلیارد ریال در لرستان سرمایه گذاری شود، مشکلات اقتصادی و اشتغال جوانان برطرف می شود.
بازوند هم چنین ایجاد و توسعه آزادراه ها، فرودگاه و راه آهن را لازمه جذب سرمایه گذاری در استان لرستان ذکر کرد و گفت: عملیاتی کردن این اقدام ها و بستر سازی برای این الزام ها، تنها از عهده بخش خصوصی برمی آید و دولت توانایی وارد شدن به چنین موضوع ها و طرح های کلانی را ندارد.
این دیدار در شهر مقدس قم برگزار شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید