خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: اکنون فضای مناسبی برای توسعه کسب و کار در کشورمان فراهم نیست زیرا همه دستگاه ها در هر سه قوه فقط کار خودشان را می کنند و با یکدیگر هماهنگ نیستند.

 

به گزارش بلاغ، اصغر نورالله زاده دوشنبه شب با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر سیما گفت: بر اساس شاخص های جهانی، شاخص کارآفرینی در کشورمان حدود 80 از میان حدود 130 کشور است.


وی با بیان اینکه اقتصاد ما هنوز مبتنی بر صنایع طبیعی است و در حال حرکت به سمت اقتصاد مبتنی بر کارآیی هستیم، گفت: هنوز تا اقتصاد مبتنی بر نوآوری فاصله زیادی داریم در حالی که بیشتر کارآفرینی ها در جهان مبتنی بر نوآوری است.

نورالله زاده افزود: کشور های غربی بهترین رتبه ها را در حوزه کارآفرینی دارند و آمریکا رتبه نخست را در این باره دارد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به کارآفرینی مبتنی بر نوآوری در کشور ما، اقتصاد دانش بنیان هدف گذاری شده است، گفت: برای ارتقای شاخص ها باید فضای مناسب سیاسی و اجتماعی برای کسب و کارها فراهم کنیم.

نورالله زاده افزود: اکنون فضای مناسبی برای توسعه کسب و کار در کشورمان فراهم نیست زیرا همه دستگاه ها در هر سه قوه فقط کار خودشان را می کنند و با یکدیگر هماهنگ نیستند.

وی گفت: جمعیت جوان کشور می تواند فرصت خوبی باشد اما اگر فضای مناسب را بری کارآفرینی فراهم نکنیم این فرصت تبدیل به تهدید می شود.

نورالله زاده افزود: قوانین ما مبتنی بر ارتقا بر اساس مدرک گرایی است و متاسفانه مبتنی بر مهارت نیست.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه در حوزه حمایت از کسب و کارهای کوچک قوانین حمایتی کافی نداریم، گفت: شرکت های بزرگ در کارآفرینی نقش زیادی دارند اما در حال حاضر فضای مناسب برای شکل گیری شرکت های بزرگ در کشورمان وجود ندارد.

وی افزود: می توانستیم پس از بحران روابط ترکیه و روسیه، بازار 270 میلیونی روسیه را به دست بیاوریم اما به علت نبود شرکت های بزرگ در کشورمان، این بازار را از دست دادیم.

نورالله زاده تاکید کرد: صنایع پشتیبان و شرکت های بزرگ مهمترین پشتیبان شرکت های کوچک هستند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه به ندرت برند داخلی داریم، گفت: در حال توسعه برندهای داخلی هستیم.

وی گفت: حدود 300 تفاهم نامه با 300تولید کننده داخلی برای ایجاد شبکه فروش و حمل و نقل امضا و آموزش هایی را برنامه ریزی کردیم.

نورالله زاده افزود: سقف تسهیلات ما 100 میلیون تومان با کارمزد قرض الحسنه و با بازپرداخت 5 ساله است.

وی ادامه داد: نیمه نخست امسال 103 درصد انتظار اقساط را وصول کردیم و این نشان می دهد کسب و کار های کوچک اگر پارسال در رکود بودند امسال رونق گرفته اند.

نورالله زاده افزود: 94 درصد کسب و کارهای ما پایدار بود و شاید حدود 6 درصد تسهیلات که پرداختیم به کسب و کار مورد نظر منجر نشد.

وی گفت: حدود 460 میلیارد تومان در شش ماهه نخست امسال به صاحبان 45 هزار طرح در حوزه کسب و کار ها تسهیلات پرداختیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: بر اساس آمار سال 2016 ، کشورمان از نظر پرداخت تسهیلات و اعتبار در میان 148 کشور رتبه 98 را دارد و این نشان می دهد دسترسی کارآفرینان ما به اعتبارات راحت نیست.

نورالله زاده گفت: یکی از طرح های اساسی و جدی ما در حوزه روستاهاست و در حال راه اندازی نهاد تامین مالی متناسب با روستاها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید نهاد تامین مالی متناسب با روستا را راه اندازی کنیم، ادامه داد: در مرحله نخست 600 صندوق خرد محلی را در حدود 600 روستا در 15 استان کشور را راه اندازی کردیم.

نورالله زاده با بیان اینکه به هر صندوق حدود 15 میلیون تومان تسهیلات پرداخت کردیم ادامه داد: در سال آینده در استان های باقیمانده هم این صندوق را راه اندازی می کنیم.

وی گفت: شعار « هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه» را تعیین کردیم و سعی می کنیم فرصت کسب و کار را در روستاها فراهم کنیم.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید افزود: امیدواریم مجلس کمک کند تا بتوانیم از اعتبارات صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.

همچنین سه تن از کارآفرینانی که از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات دریافت کرده بودند در ارتباط تلفنی با این برنامه ضمن رضایت از حمایت این صندوق گفتند: مدت زمان دریافت این وام طولانی بوده است و خواهان کاهش بروکراسی و حمایت بیشتر از کارآفرینان شدند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید