خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی ایران به ارزیابی رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی طی شش ماه نخست پرداخت و تصریح کرد که این رشد اقتصادی حاصل از تولید ثروت توسط کار آفرینان بخش خصوصی نبوده است و برای همین این رشد به اشتغال‌زایی منجر نشده است.

به گزارش خبرنگار ماهنامه کارآفرین ناب ،یلدا راهدار با بیان این مطلب گفت: رشد اقتصادی ۷.۴ درصدی حاصل از فروش نفت است، نه نتیجه تولید ثروت توسط بخش خصوصی؛ بنابراین بعضی انتظارت محقق از رشد اقتصادی بالا می‌رود برای اقتصاد بدست نمی آید. 

وی ادامه داد:‌ چنین رشد اقتصادی نشان دهنده چرخش اقتصادی نیست و از سوی دیگر این رشد الزما منجر به ایجاد اشتغال نمی‌شود. امروز یکی از بزرگترین معضلاتی که با آن مواجه هستیم معضل بیکاری است و مردم این سوال را دارند که چرا با وجود این رشد اقتصادی هنوز بیکاری بالاست. 

رئیس کمیسیون خصوصی سازی اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد:‌ امروز برخی اقتصاددان‌ها اعتقاد دارند که رشد اقتصادی صرفا به ایجاد اشتغال منجر نمی‌شود. این اشتباه در سال‌های گذشته در کشور ما وجود داشت که اگر رشد اقتصادی عدد قابل توجهی باشد بیکاری و رکود از بین می‌رود و رونق اقتصادی اتفاق می افتد اما اینگونه نشده است.

وی به انتقاد از رشد بی رویه بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال‌های گذشته پرداخت و گفت: مشکل اصلی این است که به قدری در سال‌های گذشته به ویژه در دو دولت نهم و دهم، بنگاه های کوچک و متوسط به لحاظ کمی رشد پیدا کرد و فقط تعدادشان بالا رفتند اما توسعه پیدا نکردند و توانمندسازی نشدند و در نتیجه تعداد بسیار زیاد بنگاه‌های خرد و کوچک ناتوان به وجود آمدند.

راهدار عنوان کرد: عملا وقتی پول زیادی برای ایجاد این بنگاه‌ها تزریق شد این بنگاه‌ها راکد شدند و امروز وقتی به شهرک‌های صنعتی مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که بسیاری از واحد تعطیل یا نیمه فعال هستند. متاسفانه این فکر وجود داشت که هر فردی با یک دوره آموزشی می‌تواند به کارآفرین تبدیل شود و بعد هم با گرفتن وام یک واحد کوچک صنعتی، معدنی یا کشاورزی را راه اندازی کند درصورتی که آن فرد اصلا تفکر کارآفرینی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: به همین دلیل امروز ما با بنگاه‌های ورشکسته و افراد بدهکاری مواجه هستیم که نمی‌توانند مالیات‌شان را پرداخت کنند و مالیات‌شان را بدهند یا مواد اولیه‌شان را تامین کنند. این توزیع پول برای ایجاد تعداد بنگاه‌های کوچک و متوسط اشتباه بود هر چند وجود بنگاه‌های کوچک و متوسط برای اقتصاد مثبت است اما نه به شکلی که باعث رکود عمیق شود.

منبع:رکنا

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید