خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، سیاست‌گذاری معطوف به جنسیت در راستای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زنان را از مهم ترین عوامل بسترساز در جهت نیل به توسعه پایدار در کشور عنوان کرد و گفت: سیاست‌گذاری معطوف به جنسیت، ناظر به مسائل خانواده، زنان و مردان است و اعتقاد داریم تاکنون جامعه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان توجه نکرده است.

وحیده نگین- عضو شورای راهبردی کنگره زنان موفق ایران - با بیان اینکه «استفاده از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی، بنیان توسعه پایدار را شکل می دهد»، خاطرنشان کرد: هیچ کشور توسعه‌یافته‌ای را در جهان نمی‌توان یافت که در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های خود معطوف به جنسیت عمل نکرده باشد و از مشارکت فعال و موثر همه افراد جامعه به خصوص زنان بهره نبرده باشد. به گفته وی، رشد اقتصادی واقعی منوط به آن است که زنان به فرآیند توسعه کمک کنند و سهم عادلانه خود را از آن دریافت کنند.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، سهم عادلانه زنان از فرآیند توسعه را در قالب امکانات آموزشی و دسترسی به فرصت‌های برابر متناسب با ظرفیت‌های جنسیتی عنوان کرد و بی‌توجهی به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زنان را ناشی از ساختار فرهنگی کشور توصیف و نسبت به بهبود وضعیت زنان در جامعه ابراز امیدواری کرد. دکتر نگین با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زنان در بنگاه‌های اقتصادی؛ شکنندگی اقتصادی کشور را ناشی از فساد موجود در اقتصاد توصیف و خاطرنشان کرد: پاکدامنی اقتصادی ضرورت انکارناپذیر کشور است و برای دستیابی به این مهم بسیار اهمیت دارد که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زنان در حوزه اقتصادی و ساختار مدیریتی کشور بیشتر بهره ببریم. وی با بیان اینکه «بنگاه‌های اقتصادی که مدیریت زنانه دارند و یا از نیروی کار زنان به نحو مناسبی بهره می‌برند از موفقیت بیشتری در مقایسه با سایر بنگاه‌ها برخوردارند»، افزود: پاک دستی زنان و روحیه کارجمعی آنان درنهایت منجر به کاهش فساد اقتصادی در بنگاه‌های اقتصادی می‌شود و رونق آن‌ها را درپی دارد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، با رد این فرضیه که بالا بودن نرخ بیکاری زنان ناشی از اعتمادبه‌نفس شغلی پایین آنان است، تصریح کرد: بالا بودن نرخ بیکاری زنان نیز ناشی از عدم سیاست‌گذاری معطوف به جنسیت در کشور است که در نهایت منجر به نامساعدشدن فضای کسب‌وکار برای زنان شده است. به گفته وی، فضای کسب‌وکار نامساعد برای زنان، منجر به شکل‌گیری اقتصادی مردانه در کشور شده است و همین اقتصاد مردسالار بوده است که باورهای سنتی و كلیشه‏ های جنسیتی را رواج داده است. وی با تاکید بر ضرورت حضور زنان در حوزه های اجتماعی مختلف، اظهار کرد: عکس‌العمل‌های منفی اجتماعی یعنی نگرش منفی به‌ضرورت نقش اجتماعی زن و ارائه تعریفی مشخص از او و محصور کردن توانمندی‌های آنان از دلایل اولیه‌ای است که موجب برخوردها، مخالفت‌ها و ممانعت‌های حضور اجتماعی زن می‌شود.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده به ضرورت توسعه کارآفرینی در میان زنان اشاره کرد و گفت: ایجاد تفکر کارآفرینی و ورود به کسب‌وکار در میان زنان، خصوصا دانش‌آموختگان دانشگاهی که با توجه به دانش و مهارتی که در رشته تخصصی دانشگاهی خود فرار گرفته‌اند و امکانی که برای ایجاد کسب‌وکار به صورت فردی و یا گروهی در رشته تخصصی خود دارند، موجب می‌شود آن‌ها با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه خود، افرادی خلاق، نوآور و کارآفرین شوند و خود را باور کنند. وی «کارآفرینی» را فرآیندی پیچیده‌ توصیف کرد و یادآور شد: عوامل متعدد شخصیتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... در کارآفرینی تأثیرگذار است و شاید همین پیچیدگی و ناهمواری توجیه‌کننده میزان قابل‌تامل عدم حضور گسترده بانوان در کارآفرینی باشد.
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده، درپایان با بیان اینکه «انقلاب اسلامی ایران نشان داد که زنان می‌توانند ضمن حفظ مسئولیت‌های خانوادگی و نگهداری حریم خود، در اجتماع هم حضوری فعال داشته باشند»، تصریح کرد: اگرچه این حضور در عرصه‌های متعدد اجتماعی، سیاسی و علمی پررنگ بوده، اما به لحاظ اقتصادی و مدیریتی به نظر می‌رسد که شرایط چندان برای فعالیت آن‌ها فراهم نبوده است. علاقه‌مندان و پژوهشگران گرامی می‌توانند با توجه به محورهای کنگره زنان موفق ایران از جمله سبک زندگی زنان؛ امنیت اجتماعی، امنیت اجتماعی زنان و... مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتی www.topwomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند به پایگاه اینترنتی کنگره مراجعه و یا با شماره‌های 4-33699093-021 و 9-36621318-021 تماس حاصل کنند.
 نخستین کنگره بین‌المللی زنان موفق ایران همگام با ماده 31 برنامه ششم توسعه، باهدف بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی بانوان توانمند در فرآیند توسعه پایدار و متوازن با رویکرد اندیشه‌های اسلامی، با حمایت معاونت محترم امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت نفت، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، سازمان صداوسیما، سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای کشور، سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز آمار ایران، جمعیت هلال احمر، دانشگاه الزهرا، کانون زنان بازرگان ایران، با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده وزارتخانه‌ها و سازمان های مدیریتی، با محوریت ارتقاء مدیریت و رهبری زنان در دستگاه‌های اجرائی در عرصه ملی، دیپلماسی و تعاملات بین‌المللی، با دعوت گسترده از مقامات ملی، وزرای محترم، مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی کشور، به همت مرکز همایش‌های بین‌المللی توسعه؛21 دی ماه 95 در تهران، برگزار می‌شود.

 




مرجع: تفاهم –

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید