خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

   باارزش‌ترین دارایی در اقتصاد دانش‌ بنیان، اندوخته‌های فکری است‌.

دکتر منوچهر ططری در شورای کارآفرینی این دانشگاه با اشاره به توسعه علم و فناوری به عنوان یکی از نیازهای گریزناپذیر برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان، اظهار کرد: میزان رشد علم در چند دهه گذشته و حرکت شتابان جهان کنونی برپایه دانش محوری، تصمیم‌گیرندگان را نیازمند توجه بیش از پیش به علم و پیشرفت‎های علمی می‌کند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه که قدرت علمی و فناوری، منشأ قدرت سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی است، تصریح کرد: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه پیام‌نور به منظور تجاری سازی ایده‌ها از نخستین کارهای جدی است که به منظور عملی شدن تبدیل نوآوری‌ها به تکنولوژی شکل گرفته است.
سرپرست دانشگاه پیام نور لرستان بیان کرد: این دانشگاه درباره تاسیس و راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه‌ای دارد که نمونه بارز آن ثبت 5 شرکت دانش‌بنیان و انعقاد تفاهم‌نامه با پارک علم و فناوری استان است.
ططری، شرکت‌های دانش‌‍ بنیان را حلقه واسط بین ایده، تکنولوژی و موتور محرکه اقتصاد دانش‌بنیان برشمرد و با بیان اینکه می‌توان ایده‌ها را در مسیر رسیدن به تکنولوژی هدایت کرد، افزود: گاهی اوقات خود این شرکت‌ها می‌توانند ایده خودشان را به تکنولوژی تبدیل کنند.
سرپرست دانشگاه پیام‌نور لرستان، نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی را از جمله مسائل و مباحثی که مقام معظم رهبری بر روی آن تاکید داشته است، عنوان و یادآور شد: با ارزش‌ترین دارایی در اقتصاد دانش‌بنیان اندوخته‌های فکری است، از این رو علم و خلاقیت نخبگان و کارآفرینان فعال از عوامل کلیدی در جذب، نگهداری و افزایش توانایی‌های تولیدکنندگان دانش محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه توجه به نخبگان در دستیابی به اقتصاد دانش‎بنیان امری بدیهی است، خاطرنشان کرد: فراهم آوردن محیطی مناسب برای نوآوری یکی از با ارزش‌ترین زیربناهای اقتصاد دانش‌بنیان به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد.
ططری از مهم ترین عوامل، پیشرفت و توسعه ملی جامعه را برقراری ارتباط نزدیک میان صنعت و دانشگاه عنوان کرد و با اشاره به اینکه صنعت و دانشگاه دو رکن اساسی توسعه به شمار می‌روند، گفت: دانشگاه‌ها تأمین کننده نیروی انسانی متخصص و توانایی‌های علمی،تحقیقاتی و آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع هستند و مراکز صنعتی هم آزمایشگاه‌های عملی برای تجربه آموخته‌های دانشگاهی محسوب می‌شوند.
سرپرست دانشگاه پیام‌نور لرستان با تاکید بر اینکه به منظور بهره‌گیری از فناوری، به نیروی انسانی متخصص، تحقیق و توسعه نیاز دارند، گفت: نیازهای متقابل این دو قطب در فرآیند توسعه، ضرورت برقراری ارتباط دانشگاه و صنعت را تعیین می‌کند.

منبع: ایسنا

 

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید