خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳هزار واحد صنعتی در کشور تقاضای دریافت تسهیلات رونق داشته اند که تاکنون یازده هزار و ۵۰۰ واحد به بانک ها معرفی شده اند.

علی یزدانی که طی سفری یک روزه در استان مرکزی حضور یافته بود، در نشست با مدیرعامل و کارکنان شرکت شهرک های استان مرکزی در اراک اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح اعطای تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی کشور در سال جاری، تاکنون یازده هزار و ۲۳۲ واحد، 7 هزار و ۹۰۰میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک کشور بیان کرد: به منظور اینکه شرایط اعطای تسهیلات برای واحدهای صنعتی متقاضی تسهیل شود سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شد و واحدهای صنعتی که از طریق این سامانه متقاضی دریافت تسهیلات رونق شده بودند از مزایای بهره مندی از ضمانت نامه، قبول قراردادهای آنها با شهرک‌های صنعتی به عنوان وثیقه بانکی و متوقف شدن اجراییات تامین اجتماعی برخوردار شدند. یزدانی با اشاره به غیرقانونی بودن برداشت بانک‌ها از تسهیلات رونق به منظور جبران بخشی از بدهی‌های قبلی واحدهای صنعتی به این بانک‌ها، خاطرنشان ساخت: این اقدام نباید صورت گیرد و بانک ها باید تمامی مبلغ مصوب برای رونق تولید را به واحدهای صنعتی اختصاص دهند، در واقع حق برداشت از تسهیلات به منظور تسویه بدهی های قبلی واحدهای صنعتی را ندارد. معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و صنایع کوچک کشور  با اشاره به مفاد برنامه ششم توسعه در رابطه با شهرک های صنعتی کشور تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شده بخشی از عوارض و مالیات شهرداری ها به شهرک های صنعتی اختصاص داده شود که در صورت تصویب و نهایی شدن آن، بستر مستعدی برای رشد و تامین زیرساخت های لازم برای شهرک‌های صنعتی فراهم می شود. وی اضافه کرد: با توجه آمار بالای تعداد صنایع کوچک و متوسط در کشور و همچنین پراکندگی نهادهای مرتبط با واحدهای تولیدی و صنعتی، پیشنهادی از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور به دولت ارائه شده تا یک بانک اطلاعاتی در این زمینه تشکیل شده و دسترسی به اطلاعات برای تصمیم گیری تسهیل شود.

 




روزنامه تفاهم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید