خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پژوهشگر حوزه برندهای صنایع دستی معتقد است؛ جلب اعتماد مخاطبان مهم ترین مولفه در تاسیس و توسعه برندهای مانا است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی‌ ایرنا، زینب شفیعی روز دوشنبه در نشست تخصصی برندسازی در صنایع دستی ابتدا به مشخصه برندها پرداخت و گفت: برندها چهار ویژگی دارند که شامل تمایز، سبک، شبکه یا سازمان اجتماعی و اعتماد است.
‌وی در این نشست با حضور علاقمندان و در سالن جلسات معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: برندها در قدیم بیشتر بنگاه خانوادگی بودند و بر اساس روابط شاگرد استادی توسعه می یافتند.
شفیعی که دانش آموخته جامعه شناسی اقتصادی است خاطرنشان کرد: محصولات این برندها به صورت فیزیکی در بازار عرضه می شوند؛ تولیدات غیرکاربردی هستند.
وی اضافه کرد: اما برندهای جدید بر اساس خالق برند شناخته می شوند و شبکه ای از روابط اجتماعی که این یک نفر آن را شکل داده است. خالقان برندها معمولا نام خود را روی برند می گذارند.
به گفته این پژوهشگر، عرصه تولید صنایع دستی ویژگی دوم برندهای جدید نحوه آموزش است که دوره های تخصصی و کوتاه مدت است؛ این محصولات در فضای مجازی صورت می گیرد و مصرف کننده در آنها فعال است.

** روحیه خودکفایی و توجه به هنر دلیل تشکیل برندهای مدرن
شفیعی که به طور خاص در زمینه کارآفرینی زنان در زمینه تولیدات صنایع دستی فعالیت کرده است رواج روحیه خودکفایی و انجام دادن کارها را توسط خود افراد دلیل شکل گیری بسیاری از برندهای مدرن دانست و افزود: وضعیت اشتغال جوانان در ایران و دانش آموخته های رشته های هنر که رتبه دوم تا چهارم بیکاری را دارند یکی دیگر از دلایل شکل گیری برندهای تولید صنایع دستی جدید است.
وی به اهمیت شبکه های اجتماعی در این زمینه اشاره کرد و گفت: وجود این شبکه ها تحولی که در عرصه کسب و کار پدید آورده، تغییر سبک زندگی و نگرش جوانان، استقبال از دست سازه ها در مقابل آنچه آنها را صنایع کارخانه ای می نامیم نیز از دیگر عوامل اقبال به هنرهای دستی است.
شفیعی تصریح کرد: سبک زندگی خاص جوانان که دنبال زیباکردن، تنوع و شخصی سازی زندگی روزمره هستند. همچنین پیوندخوردن زندگی روزمره با هنر برای لذت بردن از زندگی باعث توسعه این برندها شده است.
این پژوهشگر ادامه داد: در مطالعه این برندها 800 برند را در فضای مجازی شناسایی کردم که در زمینه دکوراسیون داخلی، زیورآلات، مانتو و پوشاک، ظروف سفال، عروسک و کیف و کفش چرم فعال هستند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اعتمادسازی در برندها گفت: اعتمادسازی مهم‌ترین مولفه در مانا بودن برند است.
'تعامل دایم‌ برندها با مصرف کنندگان و فرایند اعتمادی که هر روز بازتولید می شود موجب استمرار اعتماد به برندها می شود'.
شفیعی یادآور شد: برندها بر اساس پایش ها محصولات پرفروش را تولید یا محصولی را از چرخه تولید خارح می کنند. این پایش ها باید همواره انجام و بر پایه آن برند پیش برود.

ایرنا

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید