خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم افتتاح 3 واحد تولیدی  که در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد از ممیزی و صدور شناسنامه HSEE برای پنج هزار و هفتصد بنگاه تولیدی خبر داد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در مراسم افتتاح 3 واحد تولیدی  که با حضور سید حسین هاشمی-استادار تهران و محمدرضا قاهری بدر-مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی تهران ، محمدرضا مس فروش- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در شهرک صنعتی شمس آباد برگزار شد از ممیزی و صدور شناسنامه HSEE برای پنج هزار و هفتصد بنگاه تولیدی خبر داد و گفت: صدور این شناسنامه ها و ممیزی ها در سال آینده برای 7 هزار بنگاه تولیدی هدفگذاری شده است. علی یزدانی ضمن اعلام این خبر با اشاره به تسهیلات ارائه شده به صنایع کوچک اظهار کرد: قرارداد تسهیلات بیش از 12هزارو 247 بنگاه خرد، کوچک و متوسط در بانک های کشور  به ثبت رسیده که از این میان تسهیلات 12001 بنگاه پرداخت شده است.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر خلاف روند گذشته این بنگاه ها برای دریافت تسیهلات در 3 مقطع پایش شده اند؛ به طوری که درخواست بنگاه ها در کارگروه‌های استانی تایید شده و در نهایت نحوه مصرف تسهیلات توسط کمیته نظارت بررسی شده است.وی از ارزش 9001 میلیارد تومانی قراردادهای تسهلات صنایع کوچک خبر داد و  گفت: در صورتی که رجوع مستقیم بنگاه ها به بانک ملاک باشد آمار قراردادها به 20 هزار مورد می رسد. یزدانی با اشاره به بازدید از حدود 260 شهرک صنعتی در شهرستان های کشور اظهار کرد: علی رغم رکود اقتصادی، در شهرک های صنعتی کشور همه نشانه ها  حاکی از آن است که صنایع به سمت رشد جهت گیری دارند. وی افزود: این جهت گیری مثبت در صنایع کشور را تنها بانک مرکزی و مرکزآمار در داخل کشور اعلام می کنند بلکه بانک جهانی و سایر منابع هم  آن را تایید می کنند.مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: طی 10 ماهه سال جاری در شهرک ها بیش از 2 هزار قرارداد سرمایه گذاری جدید به امضا رسیده  که از این میان 260 فقره قرار داد معادل 9.6 درصد در تهران ثبت شده است. همچنین  در این مدت غیر از واحدهایی که تعطیل بوده و به چرخه تولید برگشته اند 2047 بنگاه جدید نیز به بهره برداری رسیده است.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  شفاف سازی آمارها را یکی از اقدامات اساسی دولت عنوان کرد و گفت: قانونی که در مورد انتشار آمار و اطلاعات برای دسترسی مردم در مجلس قبلی تصویب شده بود، توسط دولت قبل نادیده گرفته شد.وی افزود: این قانون در دولت یازدهم احیا شده است و بر همین اساس وزیر صنعت،معدن وتجارت دستور داده تا تمامی پروانه های بهره برداری مورد بازبینی قرار گیرد. یزدانی با اشاره به لزوم اصلاح نظام بانکی کشور گفت: نوع نگاه به بنگاه ها در قالب تامین نقدینگی نیز در دستور کار سازمان صنایع کوچک قرار گرفته است. وی افزود: آنچه برای رفع مشکلات مالی در دستور کار داریم تشکیل بنگاه ها بر اساس تسهیلات ویژه است. یزدانی ادامه داد: نگاهی که در کشورهای موفق دنیا در زمینه تامین مالی صورت گرفته مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس با ارائه تسهیلات با سودهای بالایی مانند 18 درصد نمی توان مشکلات مالی بنگاه های کوچک را حل کرد.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای دو تفاهم نامه بورسی خبر داد و گفت: بنگاه های کوچک باید صورت مالی شفاف داشته باشند و بر همین اساس تا امروز 89 بنگاه را برای شفافیت بیشتر طی این تفاهم نامه ها فعال کردیم.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران نیز در این مراسم  اظهار کرد: در سالی که مزین به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است با همکاری  سازمان صنایع کوچک و استانداری تهران برنامه ارتقاء تکنولوژی شهرک سازی و ارائه خدمات صنایع کوچک را عملیاتی کردیم. محمدرضا قاهری بدر با تاکید بر لزوم خدمات رسانی به صنایع کوچک گفت: واحدهای تولیدی کوچک بخش عمده ای از صنایع کشور را تشکیل می دهند و  در این میان شهرک های صنعتی مستقر در تهران نقش تعیین کننده ای در ارتقا تکنولوژی صنایع کشور به عهده دارند. قاهری با اعلام اینکه تاکنون 3 پروژه ملی در تهران با همکاری سازمان صنایع کوچک عملیاتی شده است، توسعه آی دی کارت واحد های صنعتی را یکی از این پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: این پروژه با تفاهم سازمان دارایی انجام شده و بر اساس آن قرار است که اطلاعات و آمار دقیقی از واحد‌های صنعتی تهیه شود. وی دومین برنامه شرکت شهرک‌های صنعتی را کنترل پروژه ها به صورت آنلاین و توجه به ارتقا کیفی صنایع عنوان کرد و گفت: این برنامه نیز پس از اینکه در دستور کار قرار گرفت طراحی و اجرا شد.مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع شبیه سازی پروژه ها اظهار کرد: امیدواریم کل پروژه های صنعتی و عمرانی کشور شبیه سازی شود تا هزینه ها کاهش یابد. قاهری گفت: برای عملیاتی کردن بحث استفاده از تکنولوژی های جدید، در شهرک صنعتی شمس‌آباد برای اولین بار از آسفالت پلیمری استفاده کردیم. وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی زیرنظر ستاد اقتصاد مقاومتی استان ساماندهی صنایع و لکه های صنعتی تهران است تا کنون در مورد 46 لکه توانسته ایم اقدام کنیم.



روزنامه تفاهم

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید