خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

اعتراض سپرده گذاران فرشتگان به کاهش نرخ سود از 23 به 7 درصد

بانک مرکزی قبل از برگزاری انتخابات به سپرده‌گذاران کاسپین این مژده را داد که پرداخت سپرده‌های 10 و 20 میلیون تومانی آغاز می‌شود اما وقتی سپرده‌گذاران به شعبی که بانک مرکزی و خود موسسه اعلام کرده بودند مراجعه کردند مشخص شد پولی در کار نیست و فقط قرار است دفترچه‌ها تعویض شود.سپرده‌گذاران بسیاری اعلام کردند وقتی برای تعویض دفترچه‌ها به شعب مراجعه کردیم متوجه شدیم کاسپین از پول‌های ما تا 40 درصد برداشت کرده و مبلغ بسیار کمی در دفترچه ما باقی مانده است. یکی از سپرده‌گذاران گفت: من 10 میلیون تومان در موسسه داشتم اما حالا به من می‌گویند تو 6 میلیون تومان داری! آیا این انصاف است؟ پول‌های ما چه شد؟گویا طبق تصمیماتی که فراتر از مدیران کاسپین گرفته شده سود‌های مردم از سال 1394 به این طرف نادیده گرفته می‌شود! این موضوع موجب شده مبالغ کلان سپرده مردم در کاسپین به طرز عجیبی غیب شود و سپرده‌گذاران را سرگردان‌تر از گذشته کند. روز گذشته موسسه اعتباری کاسپین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد این تصمیم را مدیران کاسپین نگرفته‌اند.مشتریان می گویند یعنی هرچه سود در این مدت گرفتیم که بر اساس قرارداد سپرده‌هایمان در موسسه 23 درصد بوده است به‌صورت یک‌طرفه به 7 درصد کاهش دادند». این صحبت‌های یکی از سپرده‌گذاران فرشتگان است که پس از مراجعه به یکی از شعب موسسه کاسپین برای تعیین تکلیف سپرده هایش حالا با چنین مسئله ای مواجه شده است. او گفت: وقتی اصل سپرده‌ام را از شعبه موسسه کاسپین، مطالبه کردم گفتند که اول باید تمام پولی را که بر اساس سود 23 درصد از موسسه دریافت کرده‌ای از حسابت کم کنیم بعد اصل پول را به شما برمی‌گردانیم.

تجمع در رشت
حدود 100 نفر از شهروندان به دلیل پرداخت نشدن سود و اصل سپرده‌شان مقابل موسسه مالی- اعتباری کاسپین در خیابان امام خمینی رشت تجمع اعتراض‌آمیز کردند. تعدادی از تجمع‌کنندگان به خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما گفتند: ️حدود 7 ماه است که موسسه مالی‌- اعتباری کاسپین تعهدات خود را زیر پا گذاشته و از دادن سپرده و سود آن به سپرده‌گذاران ممانعت می‌کند. ️تاکنون هیچ مسؤولی برای پاسخگویی به جمع ما نیامده و معترضان همچنان به تجمع اعتراضی خود ادامه می‌دهند. ️مسؤولان موسسه مالی- اعتباری کاسپین رشت نیز از پاسخگویی به معترضان خودداری می‌کنند و تنها در قالب یک پیامک از سپرده‌گذاران خواسته‌اند در صورت اخذ کامل سپرده خود پیش از موعد مقرر، از اصل پول سپرده آنان کم خواهد شد.

با هماهنگی بانک مرکزی و قوه قضاییه سود کم شد
برای پیگیری موضوع با رئیس شعبه کاسپین در وکیل‌آباد گفت و گو کردیم .وی اگرچه در مصاحبه حاضر نشد نامش را به ما بگوید با این حال در پاسخ به سوال ما در باره اظهارات مراجعان گفت :به دلیل این که پرداختی‌ها برگشت سود خورده‌اند سپرده‌گذاران معترض هستند. وی توضیح داد: سودی که به سپرده‌ها پرداخت می‌شد غیرقانونی بوده است و بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک مرکزی و قوه قضاییه سود سپرده‌ها کاهش‌یافته است. وی در پاسخ به این که از چه تاریخی قوه قضاییه و بانک مرکزی به موسسه و شعب آن مجوز داده‌اند که سود را کاهش دهند؟ گفت: نمی‌دانم هنوز به ما اعلام نکرده اند.اما فکر می‌کنم سودی که به سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود از شهریور 94 کاهش پیدا کرده است. این مسئول تصریح کرد: بنده اطلاعات بیشتری ندارم و این تغییرات از طریق سامانه اعمال‌شده است. سرانجام براثر ازدحام و اعتراض سپرده‌گذاران که اعتقاد داشتند سر آن‌ها کلاه رفته است و حاضر نیستند از پول خود بگذرند، مأموران نیروی انتظامی در شعبه را بستند و به سپرده‌گذاران قول دادند که این موضوع را از طریق مجاری قانونی پیگیری کنند.شعبه دیگر موسسه اعتباری کاسپین در بولوار معلم نیز با ازدحام و اعتراض گسترده سپرده‌گذاران روبه رو شده بود. براساس مشاهدات میدانی ما در دو شعبه بولوار معلم و سجاد نیز اوضاع چنین بود .اگرچه دامنه اعتراضات فقط به مشهد ختم نمی‌شود و خبرهایی مشابه این از دیگر نقاط کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان منتشر شد.به شعبه دیگر موسسه اعتباری کاسپین در بولوار سجاد مشهد رفتیم. همین ازدحام و اعتراضات گسترده سپرده‌گذاران در آن جا هم حاکم بود و کارمندان موسسه توسط نیروی انتظامی کلانتری سجاد از طریق در اضطراری به بیرون ساختمان انتقال داده شدند . جمعیت معترض سپرده‌گذار در داخل شعبه تجمع کردند و خواستار پول خود بودند ولی هیچ‌کس پاسخ گوی مطالبات آن‌ها نبود و فقط نیروی انتظامی از آن‌ها می‌خواست به خارج از ساختمان بروند تا شعبه را تعطیل کنند و از طریق مراجع ذی صلاح موضوع پیگیری شود.

تصمیم هیئت مدیره نیست
برای پیگیری موضوع ،تلاش‌های ما برای برقراری ارتباط با موسسه کاسپین بی‌نتیجه ماند اما روابط عمومی این موسسه با صدور بیانیه‌ای در سایت کاسپین آورده است:با توجه به اعتراض جمعی از سپرده‌گذاران در 20 شعبه منتخب و دفتر مرکزی کاسپین درباره حذف سود سپرده‌ها بدین‌وسیله به اطلاع می‌رساند که این تصمیم توسط مدیرعامل و هیئت‌مدیره موسسه اعتباری کاسپین صورت نگرفته است. هیئت‌مدیره موسسه در راستای رسالت خود تمام تلاش خود را در جهت صیانت از سود و اصل سپرده مشتریان عزیز به کار خواهد بست. در این خصوص جلسات متعددی با مراجع قضایی و بانک مرکزی انجام گرفته است که به‌محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی خواهد شد. شایان‌ذکر است بر اساس اطلاعیه‌های بانک مرکزی در تاریخ 27 و 28 اردیبهشت امسال، بنا بود که 20 شعبه موسسه کاسپین در سراسر کشور مجوز فعالیت دریافت کنند و از تاریخ 28 اردیبهشت این موسسه تکلیف سپرده سپرده‌گذاران فرشتگان را که زیر 10 میلیون است مشخص کند که از این 20 شعبه 3 شعبه در مشهد دایر شده‌است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید