خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

آل‌اسحاق مطرح کرد :

در بازار امروز جنگ کالا جریان دارد و برای یافتن بازار تازه باید جنگید

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران می گوید: یکی از تلاطم های اقتصاد ایران عدم تناسب ساختار بازرگانی کشور با واقعیت این بخش است و همین امر زمینه ساز بروز مشکلاتی برای کشور شده است. یحیی آل اسحاق،عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با خبرآنلاین گفت:برای رفع مشکلات کنونی لازم است برنامه ریزی برای تفکیک دوباره وزارت صنعت،معدن و تجارت در دستور کار قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران به دلایل مختلفی دچار مشکل شده و نمی تواند از آورده ها به درستی استفاده کند، تصریح کرد:ایجاد چنین وضعیت دلایل متعددی دارد از جمله رکود، تحریم و بدعهدی آمریکا و غرب و ... که همه این ها سبب شده است اقتصاد ایران درگیر این شرایط شود.وی با تاکید بر اینکه نگاه عمومی به بخش بازرگانی پس از پیروزی انقلاب نگاه درستی نبود، یادآورشد:این نگاه وجود داشته است که بخش بازرگانی مولد نیست و همین مساله سبب شده است توجه به این بخش کافی نباشد.

آل اسحاق ادامه داد:«بازرگانی تنها تجارت نیست و خدمات حمل و نقل، بیمه ، بانک ، فناوری های نوین و ... را نیز در بر می گیرد، در ضمن باید توجه داشت بازرگانی زنجیره قبل و بعد از تولید را شکل می دهد این در حالی است که برخی با استناد به اینکه این بخش مولد نیست و باید از بخش مولد حمایت کرد، به برنامه ریزی برای بازرگانی کشور چندان اهمیت نمی دهند . او با اشاره به ریشه های ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین بازرگانی کشور گفت:وقتی زنجیره قبل و بعد از عملیات تولید، ضد تولید تلقی شود ، طبیعتا تولید امکان رشد را نخواهد داشت. وزیر اسبق بازرگانی تاکید کرد:به هر روی تهیه مواد اولیه ، حمل و نقل ، بیمه ، عملیات بانکی و ... همه زنجیره های قبل از تولید را شکل می دهند ، این زنجیره اگر بتواند بهترین کیفیت مواد اولیه و خدمات را ارائه دهد بدون تردید در بهبود وضعیت تولید تاثیری شگرف به جا خواهد گذاشت. او گفت:امسال سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید است اشتغال نیز با تولید پیوستگی لازم را داراست و هر چه قدرت رقابت بیشتر باشد ، زمینه توسعه در کشور فراهم تر خواهد بود. پس از آنکه پروسه تولید در کارخانه طی شد، بار دیگر این بخش بازرگانی است که باید با حمل کالا، رساندن آن به مصرف کننده ، بازاریابی در بازارهای داخلی و خارجی و ... وارد عمل شود و این پروسه را تکمیل کند. او گفت: امروزه در جهان ساختارهای تولید نیز تحت تاثیر بازرگانی قرار دارند؛ به عبارت دیگر تولید صرفا برای تولید محلی از اعراب ندارد و اتفاقا تولید با سفارش مشتری و شناسایی بازار هدف انجام می شود.

جنگ کالا در بازار

آل اسحاق با اشاره به اینکه مجموعه خدمات بعد از تولید به مراتب مهمتر از بخش داخلی است، اضافه کرد:در بازار امروز جنگ کالا جریان دارد؛برای یافتن بازار تازه باید جنگید و نمی توان به تولید صرف کالا بسنده کرد. حالا در این وضعیت، وقتی پروسه تولید در میان زنجیره بخش مولد کشور قرار دارد، آیا می توان ساختار کنونی را مناسب ارزیابی کرد؟ پاسخ من به این سئوال منفی است.
وی گفت:درشرایط کنونی یک چهارم یا بیست و پنج درصد از توان وزارت صنعت،معدن و تجارت معطوف به بخش بازرگانی است و باید قبول کنیم این اقدام یعنی ادغام وزارتخانه های صنعت،معدن و تجارت ازهمان ابتدا هم مشکل ساز بود. این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد:تولید دیگر معنای پیشین خود را از دست داده و به تبدیل ماده اولیه به محصول،نمی توان تولید لقب داد.او با اشاره به اینکه هنوز برخی تجارت و بازرگانی را ضد تولید می دانند گفت:واقعا جایگاه بخش بازرگانی کجاست؟ در حالی این بخش بدون صاحب رها شده است که رشد بخش تجارت در جهان سه برابر تولید است.این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ادامه داد:«ما در شرایط کنونی که پیگیر الگوی اقتصاد مقاومت هستیم،باید محصولی تولید کنیم که توان صادرات داشته باشد؛ به عبارت دیگر تولید محصول برای بازار جهانی و منطقه ای باید در دستور کار قرار گیرد این در حالی است که بخش بازرگانی با صفت "غیر مولد بودن"، مورد بی اعتنایی قرار گرفته است

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید