خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر عامل مپنا:

جذب سرمایه خارجی بهانه واردات شده است

مدیر عامل مپنا با بیان اینکه متاسفانه خرید توربین‌های کلاس f از ایتالیا با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی رخ داده و همچنان در حال انجام است، گفت:انصاف نیست کشور با این همه ظرفیت در صنعت نیروگاهی دست دراز کند.به گزارش فارس،عباس علی آبادی با اشاره به اینکه برخی کارها از دست دولت خارج می شود درباره خرید توربین های کلاس f از ایتالیا همزمان با امضای قرارداد مپنا با زیمنس برای انتقال فناوری گفت:متأسفانه این اتفاق با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی رخ داده وهمچنان در حال انجام است.علی آبادی تاکید کرد:انصاف نیست کشور با این همه ظرفیت در صنعت نیروگاهی دست دراز کند،ما نیاز به پول یا جذب سرمایه خارجی درصنعت برق نداریم و با ریال و ارز داخلی می توانیم این صنعت را تقویت کنیم.وی درباره انتقال فناوری به کشور برای ساخت توربین های کلاس f گفت:این برنامه در حال اجراست و دو توربین ساخته شده براساس قرارداد به نیروگاه بندرعباس ارسال شده است.وی گفت:اندکی جلوی دعوت از خارجی را بگیریم و اجازه دهیم با استفاده از منابع داخلی و اقتصاد مقاومتی که شعار اصلی کشور است،پیش برویم.علی آبادی افزود: امروز ما در بالاترین سطح فناوری جهان می توانیم طرح های نیروگاهی اجرا کنیم ودراین بخش نیازمند سرمایه گذاری خارجی نیستیم،چون توان و استعداد داخلی وجود دارد و فقط باید منابع داخلی را فعال کنیم و به سرمایه گذاران داخلی اطمینان دهیم منافع لازم را از محل سرمایه گذاری به آنها برمی گردانیم.وی گفت:همه توربین های قدیمی را قادریم با استفاده از فناوری داخلی ارتقاء دهیم به همین دلیل از مجموع 10 هزار مگاوات نیروگاهی که دولت در دست ساخت دارد و 5 هزار مگاوات آن مربوط به بخش خصوصی است. 24 توربین کلاس f باید ساخته و نصب شود تا انتقال تکنولوژی کلاس f به طور 100 درصد انجام شود و در این مسیر هیچ قطعه ای نیست که نتوانیم در داخل آن را تولید کنیم.

علی آبادی تاکید کرد:حمایت از ساخت داخل،حیاتی است چون دردوره تحریم تجربه تلخی داشتیم،بنابراین باید همه قطعات را بتوانیم درداخل تولید کنیم و ازآنجا که یک توربین یک بار ساخته می شود و چندین بار قطعات آن تعویض خواهد شد و هر سه سال یک بار باید تغییر کند،هیچ وابستگی نباید به خارج داشته باشیم.وی گفت:فرآیند انتقال فناوری توربین های کلاس

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید