خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومانی در 5 روز؛

صندوق طلا پذیره‌نویسی اولین صندوق طلای بازار سرمایه کشور با نام صندوق پشتوانه طلای لوتوس که از ابتدای هفته جاری شروع شده بود، امروز با موفقیت به پایان رسید.به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران ، پذیره‌نویسی اولین صندوق طلای بازار سرمایه کشور با استقبال چشمگیر سرمایه‌گذاران مواجه شد به نحوی که در ۵ روز پذیره‌نویسی این صندوق (۲۰ الی ۲۴ خرداد ۱۳۹۶)، بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۹۸ میلیون تومان از واحدهای این صندوق (به ارزش هر واحد هزار تومان) در بازار توسط سرمایه‌گذاران خریداری شد که با احتساب یک میلیارد تومان آورده اولیه مؤسسان، در مجموع بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۹۸ میلیارد تومان سرمایه در صندوق جذب شده است.به این ترتیب با پایان مهلت پذیره‌نویسی صندوق پشتوانه طلای لوتوس، تا زمان اخذ مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار و بازگشایی نماد و شروع معاملات روزانه صندوق، دیگر امکان خریداری واحدهای این صندوق موجود نمی‌باشد. از این‌رو سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این صندوق که در دوره پذیره‌نویسی موفق به خرید واحدها نشدند و یا خریدارانی که قصد افزایش تعداد واحدهای خود را دارند، لازم است تا زمان شروع فعالیت و بازگشایی نماد صبر کنند.

صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس اولین صندوق از این نوع (صندوق کالایی با دارایی پایه سکه طلا) است که در بازار سرمایه کشور راه‌اندازی شده است. معاملات این صندوق در بورس کالای ایران انجام می‌شود و خرید و فروش واحدهای این صندوق از طریق کارگزاری‌های عضو بورس کالای ایران و از طریق کد معاملاتی بورسی امکان‌پذیر است.
تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مدیر و بازارگردان این صندوق بوده و فعالیت صندوق تحت نظارت حسابرس، متولی و سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می‌شود. مدیریت صندوق به صورت فعال (Active) صورت خواهد گرفت و دارایی آن گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مشتقه مبتنی بر سکه طلاست.صندوق پشتوانه طلای لوتوس علاوه‌ بر مزیت‌های سرمایه‌گذاری مستقیم در طلا، ارزش‌های متعدد دیگری همچون پوشش نوسانات نرخ ارز، پوشش اثرات تورمی، نقدشوندگی بالا، امنیت بالا، قابلیت وثیقه‌شدن جهت دریافت وام، برخورداری از معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد می‌کنند.به دلیل ماهیت نوسانی قیمت سکه طلا، امکان تعیین و پرداخت سود قطعی دوره‌ای در این صندوق وجود ندارد اما بازده آن از خرید و نگهداری سکه بیشتر بوده و سرمایه‌گذار با افزایش ارزش واحدها و فروش آنها سود شناسایی می‌کند. این در حالی است که با توجه به معامله شدن واحدها در بورس قیمت‌ها بر اساس ارزش روز دارایی‎‌ها تعیین می‌شود که خود وابسته به ارزش روز سکه است. اما بازارگردان صندوق متعهد است واحدها را نزدیک به قیمت ارزش ذاتی آنها یعنی NAV روز از دارنده خریداری کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید