خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت:

ما در توسعه دچار عقب‌ماندگی هستیم

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:ما در توسعه دچار عقب‌ماندگی هستیم.به گزارش آنا، غلامرضا منوچهری،‌ معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در باره چشم انداز قراردادهای جدید آی.پی.سی گفت:کارگروه‌های مذاکره کننده ـ اعم از کارگروه‌های قراردادی، حقوقی، اقتصادی و فنی ـ تشکیل شده‌اند و در حال حاضر حدود 10 گروه وجود دارد. حدود 11-10 شرکت داخلی در حال فعالیت هستند، تعدادی از میادین در نقطۀ شروع مناقصه‌اند، تعدادی در حال مذاکره هستند و در آینده نیز میادین اضافه خواهد شد. در مجموع، یک کار زنجیره‌ای است که رو به جلو می‌رود و می‌توان گفت زیرساخت‌های آن تا حدی ایجاد شده‌است. قرارداد فاز 11 اولین قراردادی خواهد بود که به نتیجه رسیده‌است ما این مسیر را طی خواهیم کرد.وی افزود: در این زنجیره که در حال ادامه است، شاید بیشتر ریسک‌ها و موانع از دید شرکت‌های خارجی بین‌المللی، و شامل نگرانی از بابت بازگشت تحریم‌ها باشد. مسئلۀ بعدی این است که این قراردادها در داخل کشور بالاخره مخالفانی دارند. به نظر می‌رسد که نیاز است در داخل کشور، جلسات گفت‌وگوی ملی تشکیل دهیم تا موافقان و مخالفان، نمایندگان مجلس، سازمان‌های نظارتی و سایر سازمان‌های مرتبط با این موضوع در مورد بخش‌های مختلف این قراردادها بحث کنند. یک مسئله که بسیار روشن است، این است که ما در توسعه دچار عقب‌ماندگی هستیم. حال باید ببینیم چه الزاماتی برای توسعه نیاز داریم و همه به دنبال منافع ملی باشیم. باید ببینیم که منافع ملی کشور در چه نوع توسعه و قراردادی است. البته در داخل عمدتا موضوع حل شده ولی بهتر است فعالیت توجیهی تداوم یابد.
منچهری ادامه داد:متأسفانه اختلاف نظرهای عجیب و غریبی نیز وجود دارد؛ مثل اینکه هنوز یک سری اعتقاد دارند که باید منابع را ما برای نسل آینده حفظ کنیم. در دنیا، این حرف بسیار غیرقابل‌توجیه است. توجیه ناتوانی‌های ما برای تولید و کم بودن بهره‌وری است که اصلاً تحلیل مناسبی نیست. این مسائل باید روشن شود. باید مشخص شود که در چه سطحی از قابلیت و کارایی هستیم و بعد از آن، قدم‌های بعدی را برداریم.دراین جلسات توجیهی و گفت‌وگوهای ملی باید مشخص شود که قراردادها چگونه باشند و چه میزان می‌توانند ضامن منافع ما باشند،مشخص شود که توان ما در سرمایه‌گذاری چه‌قدر است، راهکار رشد بیشتر شرکت‌های ایرانی چیست،و بسیاری مسائل دیگر.معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود:
در سال‌های اخیر، صنعت نفت اندکی دچار سردرگمی شده‌است که صلاح ممکلت در این بخش در چه چیزی است. بسیاری از دلایلی که در توجیه خط‌ مشی‌ها مطرح می‌شود، ناقض اهداف واقعی‌اند. این مسائل می‌بایست روشن شوند. برای رسیدن به جایگاه واقعی خودمان در این صنعت، باید در درجۀ اول، این تفاهم‌ ملی و داخلی بوجود آید. وی در خصوص قرارداد دیگری در سال جاری منعقد شود گفت:بله، در کُل امکان دارد که یک سری میادین دیگر نیز وارد فاز قرارداد شوند. در دریا، ممکن است لایۀ نفتی پارس جنوبی علاوه بر فاز 11، به نتیجه برسد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید