خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی از اجرای برنامه هدایت شغلی نخبگان در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعیدرضا احمدی‌زاده در جشن کارآفرینی پارک علم و فناوری خراسان، با بیان اینکه درنظر داریم برنامه هدایت شغلی را برای تعدادی از نخبگان استان اجرا و پس تکمیل، این طرح را به سراسر کشور ارائه کنیم، اظهار کرد: در این طرح به برخی از متخصصین در حوزه کارآفرینی، جامعه‌شناسی و روانشناسی، شخصیت کاری نخبه را تعیین و او را در این زمینه راهنمایی می‌کنند.
وی با اعلام ۷.۷ درصد بیکاری در جامعه نخبگان، ادامه داد: براساس گزارش شبکه مرکزی دانشگاهی، از ۱۰۷۰ نفر نخبه تحت پوشش، حدود ۸۰ نفر بیکار بودند. ۰.۳ درصد جامعه دانشگاهی ما نخبگان تحت پوشش هستند که رقم بسیار کمی است.
رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی با بیان اینکه به شرکت‌های دانش‌بنیانی که نخبگان را به کار گیرند، جایزه‌ای به عنوان شهید تهرانی مقدم اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در سال اول، دوم و سوم به ترتیب ۸۰، ۷۰ و ۶۰ درصد حقوق آن‌ها را بنیاد نخبگان پرداخت می‌کند و اگر هر کدام از این شرکت‌ها یک نیروی نخبه داشته باشند، می‌توانند همزمان از ستاد نخبگان نیروهای مسلح، معافیت اخذ کنند و در آن شرکت به کار خود ادامه دهند.
احمدی زاده عنوان کرد: ۱۰ سهمیه استارت‌آپ طی سال جاری برای خراسان رضوی درنظرگرفته شده که مجوز تعدادی از آن‌ها از جمله اسباب‌بازی، غذا و سوغات را دریافت کرده‌ایم.
وی با تاکید براینکه طرح شبکه سازی سوغات مشهد را در دستورکار قرار داده‌ایم و کلیات آن پذیرفته شده است، افزود: اعتبارات خوبی برای این طرح گرفته شده است و حتما جلساتی را با کسانی که در این زمینه ایده دارند، برگزار خواهیم کرد تا به بهترین نحو طرح اجرا شود.
رییس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: "شرکت‌های خلاق" لزوما دانش‌بنیان نیستند. هر شرکتی که تشخیص داده شود که نوعی خلاقیت دارد و فعالیت جدیدی را انجام می‌دهد، به مدت دو سال از حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند خواهد شد.
احمدی زاده یادآورشد: واحدهای مستقر فناور که هنوز دانش‌بنیان نشده‌اند، اگر در مرزهای دانش باشند وبه ما مراجعه کنند، در قالب تسهیلات تجاری‌سازی از محل اعتبارات بنیاد نخبگان به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید