خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به اقدامات انجام‌شده در حوزه دانش‌بنیان و جذب سرمایه از سوی معاونت علمی امیدواریم که به‌زودی بورس دانش‌بنیان در کشور برای توسعه شرکت‌های فعال در این حوزه ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا دلیری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با بانک سپه اظهار کرد: با توجه به اقدامات مثبت معاونت علمی در راستای ایجاد یک فایل مستقل برای شرکت‌های دانش‌بنیان در بورس و حضور چند شرکت دانش‌بنیان در تابلوی بورس امیدواریم به زودی بورس دانش‌بنیان ایجاد شود.
وی در ادامه افزود: تامین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق حضور این شرکت‌ها در بورس و عرضه سهام آن‌ها در تابلوی بورس در حال حاضر امکان‌پذیر شده و یک تابلوی اختصاصی برای sme ها (کسب‌وکارهای کوچک و متوسط) و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده و با انجام فرآیندهای لازم و تدوین آن باید تعداد زیادی شرکت در تابلوی بورس حضور داشته باشد.
دلیری بیان کرد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت هزینه 50 درصد ورود شرکتهای دانش‌بنیان به بورس را پذیرفته تا به توسعه این حوزه کمک کند.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی به ورود به بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان بورس، فایل مستقلی برای موضوع دانش‌بنیان باز شد و صندوق‌های جسورانه برای حمایت از این شرکت‌ها تشکیل شدند و در حال حاضر حدود هشت صندوق مجوز دریافت کرده‌اند.
وی همچنین به موضوع ورود به نهادهای مالی موجود از جمله بانک‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع سرمایه‌گذاری بانک‌ها در حوزه دانش‌بنیان باید اتفاق بیفتد و فرایند جذب طرح و ایجاد مراکز نوآوری و برگزاری استارتاپ‌ها امکان‌پذیر شود.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی افزود: در حال حاضر با بیش از 9 بانک در حال مذاکره هستیم تا به زودی در این حوزه منابع مالی تامین شود و رشد چشمگیری را شاهد باشیم.
دلیری تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح‌های دانش‌بنیان طرح‌هایی هستند که به صورت مرتب در حال رشد هستند، بازار آنها قابل تامین خواهد بود و امکان ارتقای محصول و ورود به بازارهای خارجی را دارند، لذا متمایزتر از طرح‌های سنتی هستند و تجربه خوبی بود.
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و بانک سپه منعقد شد تا با بکارگیری ظرفیتهای بازار پول و سرمایه کشور در جهت رشد و توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام برداشته شود.
همکاری در راه‌اندازی «مرکز شتابدهی و نوآوری»، همکاری در تأسیس و توسعه فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه و همکاری در جهت استفاده از خدمات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های کاری مرتبط با طرفین تفاهم‌نامه از جمله خدمات فین‌تک‌ها محورهای اصلی انعقاد این تفاهم‌نامه هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید