خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گلستان از راه‌اندازی ۳۳۳ پروژه و با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان در گلستان در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: اجرای این پروژه ها فرصت اشتغال برای حدود ۸۳۰ نفر از جوانان گلستانی را فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن پهلوری مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گلستان با بیان اینکه در هفته دولت امسال حدود ۳۳۳ پروژه و طرح در قالب مشاغل خرد و کوچک را در گلستان داریم که با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان این پروژه ها راه اندازی خواهند شد، افزود: اجرای این پروژه ها فرصت اشتغال برای حدود ۸۳۰ نفر از جوانان گلستانی را فراهم می کند.
مدیر صندوق کارآفرینی گلستان با اشاره به  افتتاح پروژه هفنه دولت در گنبدکاووس ادامه داد: این پروژه مرتبط با اصلاح نژاد دام است که با تخصیص دو میلیارد تومان اعتبار از صندوق کارآفرینی امید و تفاهم نامه ای که بین صندوق کارآفرینی و معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری منعقد بود به انجام رسید.
وی گفت: سال گذشته در استان گلستان حدود ۴۵ میلیارد تومان پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال و ازدواج برای جوانان و کارآفرینان داشتیم که فرصت اشتغال برای دوهزار و ۲۲۰ نفر را فراهم کرد.
پهلوری بیان کرد: در پنج ماه گذشته سال جاری صندوق کارآفرینی استان نزدیک به ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ازدواج و اشتغال پرداخت کرده که از این میزان حدود ۲۰ میلیارد تومان در قالب اشتغال بوده است.

اولویت صندوق کارآفرینی گلستان بخش کشاورزی است
مدیر صندوق کارآفرینی گلستان خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های اصلی صندوق کارآفرینی امید حمایت از طرح ها و پروژه ها و ایده هایی هست که متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه ای اجرا می شود.
وی به پتانسیل بالای کشاورزی و صنایع تبدیلی گلستان اشاره و تصریح کرد: در سال های گذشته و سال جاری با توجه به تعامل خوبی که بین صندوق کارآفرینی امید و جهاد کشاورزی استان وجود داشت و در سطح ملی و استانی اولویت ما حمایت از بخش روستایی علی الخصوص  کشاورزی، امور دام و صنایع تبدیلی بوده است.
پهلوری اظهار کرد: در طول برنامه ششم مصوب شده است که هر ساله  هزار صندوق خرد محلی زنان در سطح کشور تاسیس و راه اندازی شود و در سال جاری یکی از پروژه های ما در این راستا راه اندازی ۹۰ صندوق خرد و محلی در استان بوده است.
وی افزود: یکی از پروژه هایی که در سطح ملی بوده و در استان گلستان نیز در حال انجام است  طرح روستای بدون بیکار است و سال جاری در ۱۴ روستای استان گلستان در حال اجرا است.
پهلوری از انجام پروژه  مشترک با جهادکشاورزی خبر و ادامه داد:  با انجام پروژه تولید گیاهان دارویی در استان می توانیم زنجیره تولید گیاهان دارویی را از کشت تا برداشت و فرآوری آن را در گلستان داشته باشیم.
وی از زنجیره تولید عسل و نوغان داری به عنوان  دیگر پروژه هایی که با همکاری جهاد کشاورزی استان درحال انجام ست خبرداد.


کارآفرینان گلستانی در سه مقطع تسهیلات دریافت می کنند
مدیر صندوق کارآفرینی گلستان بیان کرد: در حال حاضر در همه شهرستان های استان گلستان ، به جز گمیشان و گالیکش، صندوق کارآفرینی امید مشغول فعالیت است.
پهلوری به افزایش دو برابری فعالیت صندوق کارآفرینی امید گلستان نسبت به گذشته اشاره و اظهار کرد:  صندوق کارآفرینی امید در سه مقطع در قالب مشاغل خانگی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، طرح خود اشتغالی تا سقف ۳۰میلیون تومان و طرح های کارآفرینی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار کارآفرینان و جوانان قرار می دهد.
وی گفت: با تفاهم نامه هایی که با دستگاه های  تخصصی داریم  و با همکاری  دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، به طرح ها و برنامه های اقتصادی که در مناطق محروم و مرزی توسط اهالی روستاها انجام می شود می توانند تسهیلات صندوق تا سقف چهارمیلیارد تومان تعلق می گیرد.
پهلوری خاطرنشان کرد: در این راستا از سال گذشته تا کنون پنج پروژه را در سطح استان داشتیم  و مبلغی حدود ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آن ها اختصاص دادیم که دو پروژه در سال گذشته افتتاح شد و سه پروژه در سال جاری افتتاح خواهد شد.
مدیر صندوق کارآفرینی گلستان به تفاهم نامه حمایت از باشگاه ها و اماکن ورزشی با اداره کل ورزش و جوانان اشاره و تصریح کرد:  افرادی که علاقه مند هستند در روستاهاو مناطق محروم و شهرهای دورافتاده استان در حوزه راه اندازی اماکن ورزشی اقدام کنند می توانند از تسهیلات صندوق تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بهره مند شوند.
وی یکی از برنامه هایی دولت در سال جاری را استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر عنوان کرد و گفت:  مصوب شد که ۱.۵ میلیارد دلار به حوزه روستایی و عشایر اختصاص پیدا کند که از ۶ ماه دوم این اعتبارات تخصیص پیدا می کند .
پهلوری در پایان در راستای حمایت از پروژه های گردشگری گفت: تفاهم نامه ای را در با سازمان میراث فرهنگی در سطح کشور و استان داریم که اولویت کاری ما حمایت از صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی است.
وی اظهار کرد: چند پروژه را در سال گذشته مورد حمایت قرار دادیم و چون سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان بود عموما  از طرح های بوم گردی حمایت کردیم.
پهلوری همچنین از اجرای پروژه ای در روستای «پاقلعه» رامیان خبرداد و افزود: این پروژه از محل تفاهم نامه معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری است که  ۶۵۰ میلیون تومان تسهیلات آن پرداخت شده  و در حال احداث است و در سال ۹۷ بهره برداری خواهد شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید