خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر کانون کارآفرینی استان قم با بیان اینکه تحقق یک میلیون شغل در سال در کشور کمی دور از انتظار است، گفت: باید جوانان استان را کارآفرین و ایده پرداز تربیت کنیم به‌نحوی‌که خود آنها به دنبال ایجاد شغل باشند و انتظاری از دولت برای ایجاد اشتغال نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا بیگدلی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، با تاکید بر اقدامات مؤثر این کانون در عرصه اقتصاد جهانی اظهار داشت: کانون‌های کارآفرینی از سال 2000 میلادی تاکنون تحولات عظیمی در اقتصاد و اشتغال کشورهای آسیایی داشته‌اند.
وی با بیان سابقه فعالیت کانون‌های کارآفرینی در کشور افزود: از سال 91 کانون‌های کارآفرینی در کشور رسما فعالیت‌های خود را شروع کرده‌اند و در این 5 سال اخیر نیز ثمراتی در زمینهٔ اقتصاد و بهبود وضعیت اشتغال از خود به‌جا گذاشته‌اند.
دبیر کانون کارآفرینی استان قم عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این کانون ارتباط و تعامل سازنده با دانشگاهای استان در عرصه تدوین پایان‌نامه و کاربردی کردن رساله‌های دکترای دانشجویان دانشگاه‌های استان بوده است.
بیگدلی با انتقاد از کم بودن بودجه‌های تحقیقاتی و پژوهشی در این عرصه تأکید کرد: به خاطر کمبود بودجه‌های تحقیقاتی و پژوهشی متأسفانه شاهد روند امیدوار کننده در این زمینه تا امروز نبوده‌ایم.
 بیگدلی ادامه داد: یکی از مشکلات و کاستی‌های استان در زمینهٔ پویایی اقتصاد قم عدم وجود نمایشگاه‌ها و سایت‌های تخصصی معرفی تولیدات و صنایع بومی است که در این بخش صنعت مبلمان ظرفیت‌های بالایی دارد، اما متأسفانه به خاطر بی‌توجهی به آن بازار این صنعت از استان به برخی از شهرهای مجاور منتقل‌شده است.
وی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم کانون کارآفرینی قم آسیب‌شناسی در بخش‌های مختلف استانی است که چنین ظرفیتی در این کانون وجود دارد که می‌توان آسیب‌های مختلف اشتغال و اقتصاد استان را در قالب  گزارش‌هایی مدون برای بهبود شرایط ارائه کرد.
دبیر کانون کارآفرینی استان با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینهٔ رونق کسب‌وکار در قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو مرکز مشاوره کارآفرینی در استان فعالیت دارند و با تشکل‌های مردم‌نهاد نیز در طول سال جلسات متمادی برگزار می‌شود و افراد موفق نیز در این زمینه معرفی‌شده‌اند.
بیگدلی تعامل با تعاونی‌های استان را یکی از مهم‌ترین عرصه‌های رفع مشکلات شغلی دانست و گفت: بخش شیلات و پرورش ماهی از جمله بخش‌هایی است که ظرفیت تولید آن در قم وجود دارد که  با بهره‌برداری از آن شاهد کاهش هزینه و صرفه اقتصادی برای استان خواهیم بود.
وی اهمیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برای این‌که اقتصاد مقاومتی در استان به شکل درستی اجرا شود باید در زمینهٔ تربیت نیروی انسانی ماهر تلاش بیشتری کنیم همچنین کارایی و بازده نیروی انسانی در بخش خصوصی به‌مراتب بیشتر از بخش دولتی است.
بیگدلی خاطرنشان کرد: حدود 6 ماه از سال 96 سپری‌شده اما به نظر می‌رسد تحقق یک میلیون شغل در سال در کشور کمی دور از انتظار باشد بنابراین باید جوانان استان را کارآفرین و ایده پرداز تربیت کنیم به‌نحوی‌که خود آنها به دنبال ایجاد شغل باشند و انتظاری از دولت برای ایجاد اشتغال نداشته باشیم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید