خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه بیش از ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان با مجوز رسمی در کشور فعالیت می‌کنند تصریح کرد: نزدیک به ۳۰ هزار نفر در مراکز و پارک‌های علم و فناوری کشور مشغول به‌کار هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید احمدی در نشست با مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان اظهار کرد: استان گیلان از روند درستی در حوزه‌های علم، فناوری، نوآوری و شکوفایی استعدادها برخوردار است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، افتتاح مجتمع‌های کارگاهی پارک علم و فناوری را موفقیت بزرگی در راستای مسیر ارتقای علم و فناوری دانست و گفت: کشور در مسیر ارتقای علم و فناوری، توانمند و پر انرژی به پیش می‌رود.
دکتراحمدی با بیان اینکه کشور در حوزه فعالیتی شرکت‌های دانش‌بنیان جوان است و قانون شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۳۸۹ تصویب شده است، تصریح کرد: متاسفانه این قانون در آن سال‌ها به‌درستی و به‌طور کامل اجرایی نشد.
وی با اشاره به اجزای اصلی قانون شرکت‌های دانش بنیان، گفت: اجزای اصلی اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی، کارگروه صدور مجوز برای شرکت‌ها و مدیریت نظارت بر اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان است.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه هماهنگی بین پارک‌های علم و فناوری و وزرات علوم در دولت یازدهم تامین شد، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم ظرف ۳ سال، ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شد.
دکتر احمدی با اعلام شروع فعالیت کارگروه صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیان در دولت یازدهم عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان با مجوز رسمی در کشور فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به ادامه توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری اظهار کرد: با اضافه شدن ۱۶ صندوق به جمع صندوق‌های پژوهش و فناوری، امروزه ۳۴ صندوق در کشور وجود دارد و سرمایه آن‌ها تامین شده است.
احمدی با اشاره به اینکه مرجع نظارت بر اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان فعال شده است، اعلام کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند شکایات خود از دستگاه‌ها را با مستندات به دبیرخانه این مرجع ارائه کنند.
وی با تاکید بر اینکه در تمامی استان‌ها، پارک‌های علم و فناوری فعالیت می‌کنند، گفت: نزدیک به ۳۰ هزار نفر در مراکز و پارک‌های علم و فناوری کشور مشغول به‌کار هستند.
معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به اینکه امروزه دانشگاه‌ها می‌توانند شرکت دانش‌بنیان دانشگاهی تاسیس کنند، افزود: با این کار شرایط رشد خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شده است.
دکتر احمدی با بیان اینکه استان گیلان از ظرفیت انسانی خوب و افراد تحصیل‌کرده زیادی برخوردار است، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تنها مدل و الگویی است که نیروی انسانی استان گیلان می‌تواند از طریق آن مشکل اشتغال و کارآفرینی را حل کند و دانشجویان استان باید کارهای خود را به‌عنوان یک محصول قابل عرضه به بازار ارائه کنند.
بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، با حضور دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم کارگاه‌های سبک ۱۲ واحدی مجتمع نیمه‌صنعتی فشتام افتتاح شدند و از چهار محصول جدید شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان نیز رونمایی به عمل آمد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید