خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه 3600 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد گفت: شرکت های دانش بنیان فعال موجود نه به شکل صوری و در حالت جنینی بلکه به شکل بلوغ یافته در حال کار هستند . فعالیت بالغ بر 6هزار شرکت دانش بنیان دیگر نیز در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ،علی ربیعی، وزیرتعاون،کار ورفاه اجتماعی با حضور در نمایشگاه زیست فناوری ایران با اشاره به اینکه رابطه معنادار فناوری های زیستی با کاهش فقرواشتغال وجود دارد گفت: بیوتکنولوژی وفناوری های زیستی می توانند به عنوان مثال در بخش کشاورزی و با مدرن کردن این شغل به افزایش درامد روستایی منجر شود.

رابطه معنا دار فناوری های زیستی با کاهش فقرواشتغال
وی در ادامه به رابطه معنادار فناوری های زیست محیطی با کاهش حوزه مبارزه با فقر و ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت : بیوتکنولوژی وفناوری های زیستی می توانند به عنوان مثال در بخش کشاورزی و با مدرن کردن این شغل به افزایش درامد روستایی منجر شود چرا که براساس مطالعات، فارغ التحصیلان کشاورزی به بخش کشاورزی مدرن جذب می شوند و این امر می تواند سهم اشتغال فارغ التحصیلان این رشته را افزایش دهد .

جهان به دنبال مسائل بیوتکنولوژی
 ربیعی اظهار مرد :در حال حاضر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه همه به دنبال موضوعات و مسائل بیوتکنولوژی هستند و ایران نیز به دلیل بحران اب، فرسایش خاک،مصرف بالآی انرژی در کشور و همچنین ظرفیت های خوب انسانی به گسترش دانش بیوتکنولوژی نیاز دارد و به همین دلایل باید سیاست گذاری های تکنولوژی مناسب افزایش پیدا کند.

ارتقای رتبه ایران در زمینه های زیست فناوری
وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی به ارتقای رتبه ایران در دولت یازدهم در زمینه های زیست فناوری اشاره کرد و گفت : با توجه به نیازهای داخلی و ظرفیت های دانشی موجود درکشور درصددافزایش ظرفیت های خود در این زمینه ها نیز هستیم.

استفاده از فن اوری های زیستی در بخش کشاورزی
 ربیعی در ادامه یاد اور شد : باتوجه به مسأله کمبود ای در کشور تکنولوژی های نوین زیست فناوری می تواند به پرورش گیاهان خاص در اب شوریا مقاوم در برابر کم ابی ، رشد انواع ابزیان ، حوزه نمک سبز و ...کمک شایسته ای کند.

نگاه به بیوتکنولوژی از دریچه تحقیقاتی و اقتصادی
وی بر ایجاد ابزارهای جدید پژوهشی در مطالعات تاکید کرد و گفت : باید در تحقیقات به رویکرد کل گرایانه برسیم و بیوتکنولوژی را از دریچه تحقیقاتی و اقتصادی نگاه کنیم به این معنا که برای رشد کردن باید مطالعات از حالت صفر خارج شده و با گره خوردن در اقتصاد بر حوزه کسب و کار و جامعه تاثیر بگذارد و از ایستادن در نقطه تحقیق محض باید اجتناب کرد.
وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی در این باره اضافه کرد : برای دست یابی به رشد و اقتصادی تر کردن زیست فن اوری باید سیاست گذاری های مناسبی بیش از گذشته داشته باشیم.
 ربیعی همچنین تلفیق دانش با مشتری مداری ،ایجاد بازار وحرکت به سمت تقاضا را ضروری دانست و گفت : حتما باید زمینه های ایجاد تقاضا ایجاد شود و این امر با اتصال تحقیقات به بازار محقق می شود.

نگاه جدیدمعاونت فناوری ریاست جمهوری به تکنولوژی
وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با تشکر از معاونت فناوری ریاست جمهوری از برگزاری این جشنواره بیان کرد : این معاونت بانگاه درست ،دقیق و متفاوت فهم جدیدی از استفاده از دانش و بیوتکنولوژی را به ارمغان اورده است .

تثبیت حاکمیت معنوی
وی در ادامه عنوان کرد : با توجه به تجربیات جهانی حاکمیت معنوی در بحث های دانش محور بایدبا نظام تنظیم گری تثبیت شود و این امر یکی از نگرانی های ما به شمار می رود که معاونت فناوری ریاست جمهوری با سازوکارهای خود برای رفع ان در تلاش است.

تنها با وام وتسهیلات نمی توان ادامه داد
وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی اشاره کرد : ارائه تسهیلات ارزان قیمت در حوزه بیوتکنولوژی از سیاست های ما به شمار می رود اما در این زمینه تنها با وام و تسهیلات نمی توان ادامه داد و به مشخص شدن سهم بازار، نواوری ،یادگیری ،ایجاد گفتمان بیوتکنولوژی و فرهنگ استفاده از ظرفیت های این دانش نوین نیز احتیاج داریم.

طرح موضوعات بیوتکنولوژی در هیات وزیران
 ربیعی با اشاره به اهمیت موضوعات مربوط به بیوتکنولوژی از مساعدت های معاونت فن اوری ریاست جمهوری در این موارد و طرح موضوع در هیات وزیران خیر داد و بر کسب سهم بازارهای جهانی در این بخش تاکید کرد.
وی همچنین از برنامه های دولت و وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی در حوزه کارافرینی ،ایجاد اشتغال با رقم بالا و کاهش فقر شدید با استفاده از دانش های نوین خبر داد .
چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران که از 27 تا 29 شهریور در محل مصلی بزرگ امام خمینی (ره ) تهران و باحضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم تهران و ارومیه در مجلس ، نمایندگان شورای شهر و سفرای چند کشور و ... برگزارمی شود.



نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید