خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در واکنش به انتقادهای وارد شده به نحوه‌ی پرداخت تسهلات طرح‌های گردشگری این استان، صندوق کارآفرینی امیدِ استان ایلام، پایان اعتبار تفاهم‌نامه‌ این صندوق با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را یکی از دلایل آن اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، صندوق کارآفرینی امید در واکنش به انتقاد کارشناس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام از این صندوق مالی مبنی بر اینکه «فعلا از وام خبری نیست»، توضیحاتی ارائه کرد: «صندوق کارآفرینی امید از سال ۱۳۹۳ با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده و در طول این مدت تمام تعهدات ریالی خود را به انجام رسانده و مبلغ تفاهمنامه استانی جذب شده است. حال با توجه به این‌که تفاهم‌نامه سازمان در تاریخ ۹۶/۴/۷ تمام شده، لذا تا تمدید دوباره‌ی آن، دستور پرداخت تسهیلات در این خصوص وجود ندارد. »
لیلی غفوریان ـ کارشناس طبیعت‌گردی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ـ پیش از این گفته بود: این استان حدود ۲۵ طرح و واحد را به صندوق کارآفریی امید برای دریافت تسهیلات معرفی کرده که در بین آن‌ها پنج طرحِ اشتغال ضربتی در دو روستای هدف گردشگری استان وجود داشت، اما هنوز تکلیف هیچ یک روشن نشده و تنها دو طرح تسهیلات دریافت کرده است. هنگام پیگیری‌، مسؤولان صندوق کارآفرینی گفتند که مدت اعتبار تفاهم‌نامه‌شان با سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تمام شده، آن‌طور که این صندوق اطلاع داده؛ اعتبار تفاهم‌نامه تا هفتم تیرماه ۹۶ بود، در حالی‌ که بیشتر طرح‌های ایلام بهمن‌ ماه سال ۹۵ معرفی شده و به هیچ یک از مکاتبات ما، جوابی داده نشده است.
در ادامه توضیحات صندوق کارآفرینی امید ایلام که به امضای مدیر و معاون آن، «جعفر شرف‌خانی» و «همت‌اله ناصری» رسیده، آمده است: «براساس تعریف، بوم‌گردی‌ها اقامتگاه‌هایی هستند که در محیطی طبیعی، بومی و با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست‌محیطی به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس شده و ضمن حداکثر تعامل با جامعه‌ی محلی و توجه به تنوع اقلیم، زمینه‌ی حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم آورد. حال بیشتر معرفی‌شدگان بدون هیچگونه کار کارشناسی به صندوق معرفی شده و فاقد مکان مناسب برای اجرای طرح بومگردی بوده و به نظر می‌رسد قصد انحراف تسهیلات یا احداث خانه باغ را دارند.
براساس شیوه‌نامه اجرایی اعطای تسهیلات به اقامتگاه‌های بومگردی مکان و موقعیت اقامتگاه‌های بومگردی باید به دور از مراکز خدماتی و تاسیساتی و تردد خودروهای سنگین باشد که این مورد در هنگام معرفی افراد رعایت نمی‌شود.
عدم اشراف کارشناسان سازمان میراث فرهنگی به بخشنامه و شیوه‌نامه‌های تفاهم‌نامه فی مابین در معرفی طرح‌ها و عدم کارشناسی دقیق طرح‌ها قبل از معرفی به صندوق که بعضا پس از بررسی توسط کارشناسان صندوق و عودت به میراث فرهنگی باعث نارضایتی متقاضیان و ائتلاف وقت صندوق می‌شود.
تمدید تفاهمنامه به صورت متمرکز از طریق صندوق کارآفرینی امید مرکز و سازمان میراث فرهنگیف صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود. »

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید