خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر جریان اقتصاد به طور طبیعی ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کند، گفت: فاصله بین این میزان شغل تا ۹۵۰ هزار شغل پیش‌بینی شده در برنامه ششم را از طریق اجرای طرح "اشتغال فراگیر" جبران می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری با اشاره به هدفگذاری برنامه ششم توسعه در ایجاد سالانه ۹۵۰ هزار شغل، درباره ظرفیت اقتصاد ایران و جبران کسری اشتغال مورد نظر، گفت: پیش‌بینی ما این است که جریان اقتصاد کلان ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار شغل را ایجاد کند ولی در کنار آن برای اینکه به اشتغال ۹۵۰ هزار نفری برنامه ششم دست پیدا کنیم باید روی طرح‌های دیگر کار کنیم که مهمترین طرح ما طرح "اشتغال فراگیر" است.
منصوری ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت اقتصاد ایران برای ایجاد شغل در حدود ۵۰۰ هزار شغل است ولی تا ۹۵۰ هزار شغل با کسری مواجه هستیم که با اجرای طرح اشتغال فراگیر آن را جبران خواهیم کرد.
به گفته معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، در قالب طرح اشتغال فراگیر از طریق بخش‌هایی همچون خدمات، گردشگری، ICT و IT و با گسترش رسته‌ شغل‌های پرکشش، نیاز بازار کار برطرف خواهد شد.
وی افزود: از یک طرف در سمت تقاضای بازار کار در بخشهای صنعت، خدمات و کشاورزی اولویتها مشخص شده است و از طرف دیگر در سمت عرضه بازار کار، طرح‌هایی مثل مشوق‌های بیمه‌ای و یارانه دستمزد را خواهیم داشت که در کوتاه مدت انجام می‌شود.
منصوری با اشاره به ۶۵۰ هزار شغل ایجاد شده در سال گذشته، اظهار کرد: این میزان اشتغال حاصل رشد اقتصادی است. رشد اقتصادی و ظرفیت اقتصادی همیشه یک عددی اشتغال ایجاد می کند و مجموعه طرح‌های ما نیز به دنبال ایجاد ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار شغل است.
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار در پایان افزود: اگر طبق پیش‌بینی‌ها ۵۰۰ هزار شغل در جریان اقتصاد کشور ایجاد شود، فاصله بین این ۵۰۰ هزار شغل تا ۹۵۰ هزار شغلی که در برنامه هدفگذاری شده باید طرح جدیدی ارائه شود که اعتقاد داریم طرح اشتغال فراگیر به کمک خواهد آمد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید