خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 5.00 (1 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه زیر ساخت‌ها و فضای کسب و کار در استان لرستان توسط دولت فراهم شود، گفت: ما در زیر ساخت‌ها مشکل داریم، سالانه ۱۲ هزار نفر از لرستان مهاجرت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی هادی چگنی ظهر امروز در نشست مشترک شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور هیئت رئیسه، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد اظهارداشت: اراضی کشاورزی استان لرستان 783 هزار هکتار و اراضی آبی 185 هزار هکتار  و از آنجا که نسبت اراضی آبی به کل کشور  46 است که میانگین منابع آب لرستان با 23 درصد نسبت به متوسط کشوری  پایین است.
وی با اشاره به قابلیت‌های کشاورزی استان لرستان و اینکه  حبوبات رتبه  نخست کشور را دارد افزود: در تولید آبزیان بعد از استان‌های ساحلی رتبه نخست را داریم ، این ظرفیت و قابلیت‌ها کشاورزی را در حالی داریم که لرستان نصف متوسط کشوری اراضی آبی دارد و اگر به متوسط کشوری برسیم مسلماً اتفاقات بهتری خواهد افتاد.
رئیس سازمان مدیریت و  برنامه‌ریزی استان لرستان به وجود انواع مختلف گیاهان دارویی در استان لرستان اشاره کرد و گفت: در بخش آب  9.4 میلیارد متر مکعب در استان روان آب داریم،4.4  میلیارد متر مکعب نیز از استان‌های دیگر می‌آید  که در مجموع 13.8 میلیارد متر مکعب است که  از این  مقدار1.4 اجازه برداشت به ما داده اند و12.4 از استان خارج می‌شود.
وی با بیان اینکه استان لرستان داری 16 سد است که 10سد  آن برای کشاورزی است، تصریح کرد: دوسد استان چند منظور و مابقی برق آبی است که  اگر سد های کشاورزی به بهره‌برداری برسند پنج درصد اراضی ما را افزایش می‌دهد.
چگنی با بیان اینکه در بخش صنعت ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم  خاطر نشان کرد: در بخش گردشگری  بیش از 5 هزار اثر بنام  تاریخی؛ فرهنگی و طبیعی داریم که دو هزار 300 اثر ملی آن به ثبت رسیده است.
وی گفت: لرستان به عنوان پایخت ژئو توریست کشور در واقع محسوب شده است و سال گذشته جز هفت شهر برتر گردشگری معرفی شد در بحث انرژی735 کیلومتر خطوط  لوله و نفت از استان عبور می‌کند و تا حالا یک مجوز برداشت به ما داده نشده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان اظهار داشت: از نظرامنیت لرستان جز پنج استان است و یکی از  چالش‌های فراگیری استان هم  سطح درآمد پایین است  چون کمتر سرمایه گزاری  شده است، در استان و کل منابع استان بالغ بر 6 هزار است ولی بالغ بر 8 هزار تن مصارف داریم  و بالای 30 درصد مصارف است.
وی افزود: اعتبارات تملک استان در سال 96 افزایش پیدا کرده است و متاسفانه تخصیص ندارد تجربه ثابت کرده است عرصه اقتصاد باید  دست بخش خصوصی باشد، دولت هر کجا بوده است با شکست مواجهه شده است و مسئولان نظام بر روی آن اتفاق نظر دارند.
چگنی با بیان اینکه دولت باید زیر ساخت‌ها و فضای کسب کار را فراهم کند، عنوان کرد: ما در زیر ساخت‌ها مشکل داریم، راه آهن دورود-خرم‌آباد و اندیمشک که قرار است سال 99 به بهره‌‌برداری برسد با این تخصیص‌ها معلوم است به اتمام نمی‌رسد پس در مجموع اگر سالی 1200 میلیارد بدهند سال  99 به بهره‌برداری می‌رسد .
وی در ادامه با بیان اینکه تخصیص منابع توزان در لرستان صفر است و این اعتبار حدود 500 میلیارد است، تصریح کرد: لرستان با داشتن 2.3 درصد جمعیت کشور، در طول برنامه های سوم و چهارم و پنجم توسعه کمتر از 1.5 درصد از اعتبارات ملی سهم داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان لرستان همچنین نرخ مهاجرت استان لرستان را 12 هزار نفر در سال دانست و گفت: این افراد مهاجر اکثرا حاشیه نشین شهرهای کلان می‌شوند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید