خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی ۱۴ کارگاه خانگی صنایع دستی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمود باقری، مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با راه اندازی این کارگاه ها زمینه اشتغال 60 نفر در زمینه های مختلف صنایع دستی ایجاد شد.
محمود باقری افزود: برای راه اندازی این کارگاهها 4 میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد بعد از زنجان دومین استان در زمینه پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان و فعالان حوزه صنایع دستی در کشور ظرف سه سال گذشته معرفی شده است گفت: طی این مدت افزون بر 50 میلیارد ریال به فعالان حوزه صنایع دستی در استان تسهیلات کم بهره پرداخت شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هم با بیان اینکه فضای کافی برای فروش صنایع دستی در استان وجود ندارد گفت: طرح بازارچه صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با زیربنای 2 هزار و 500 مترمربع در دستور کار است که  برای 110 نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.
 باقری افزود: بیش از 30 هزار نفر کارآموز در حوزه صنایع‌دستی در استان در سال‌های اخیر آموزش دیده اند.
وی با اشاره به اینکه فضای کافی و مطمئن برای تولید و فروش صنایع‌دستی در استان در اختیار افراد نیست گفت: دلال‌ها با خریداری این محصولات با قیمت ناچیز از فروشنده و عرضه در بازارهای دیگراستانها، صنایع‌دستی استان را به تاراج می‌برند.
باقری ادامه داد: توسعه گردشگری در طرح آمایش سرزمینی دارای رتبه نخست سرمایه‌گذاری است، بنابراین باید از صنایع‌دستی و گردشگری استان حمایت شود.
وی گفت: پارسال در قالب طرحها اقتصاد مقاومتی 80 کارگاه خانگی صنایع دستی در شهرستان بویر احمد راه اندازی شده است که در این کارگاهها علاوه بر اشتغال برای 300 نفر ده ها محصول شامل گبه، گلیم،گچمه، قالی و منسوجات سنتی تولید می شود.
سالانه 218 هزار مترمربع انواع صنایع‌دستی بافتنی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و اشتغال استان گفت: سال آینده شاخص عملکردی دستگاه اجرایی علاوه بر اشتغال، توانمندی مدیر در جذب اعتبارات ملی است و یکی از آیتم‌های تقسیم اعتبارات استانی میزان جذب اعتبارات ملی است.
این در حالی است که محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در این نشست دریافت اعتبار را لازمه ی برگزاری همایش ها و جشنواره برای توسعه گردشگری اعلام کرد اما استاندار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را راهکاری برای رفع این معضل اعلام کرد.   
کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت و بیش از 16 هزار کیلومترمربع مساحت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید