خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه می خواهیم با تربیت مهارتی دانش آموزان، آنها در آینده کارآفرین باشند، گفت: وزارت آموزش و پرورش رویکرد تربیت کارمند را به تربیت نیروی کار آفرین تغییر خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی زرافشان در مراسم رونمایی از طرح ایران مهارت که در وزارت رفاه، کار و تعاون در حال برگزاری است، گفت: می خواهیم رویکرد کارمندی را به کارآفرینی تغییر دهیم. دانش آموزان را می خواهیم ‌مهارتی تربیت کنیم‌ و در آینده کار آفرین باشند.
وی افزود: تحول در آموزش و پرورش از مدرسه است. کلید تحول معلم است. تصویری که برنامه ملی درسی از مدیر دارد، رهبر آموزشی است، تحول با مدیریت مدیران تحقق پیدا می کند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: مدیر مدرسه مسئول تامین و توسعه محیط یادگیری برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است.
وی ادامه داد: این فرصت برای  خلق محیط یادگیری جدید است. باید از همه ظرفیت های مدرسه برای ارتقای کیفیت یادگیری استفاده کرد.
زرافشان بیان کرد: مدیران، مسوول خلق موقعیت تربیتی و آموزشی هستند، مدیران خلاق می توانند به معلم و دانش آموز  برای ارتقای کیفیت یادگیری کمک کنند.
زرافشان گفت: آموزش مهارت به عنوان یک مطالبه از سوی مسئولان کشور مطرح است و رئیس جمهور نیز یکی از مطالبات خود را آموزش حداقل یک مهارت به فارغ التحصیلان مدارس مطرح کرد.
وی افزود: آموزش مهارت و اشتغال یکی از مطالبات جدی در کشور است بیش از سه میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی که فاقد شغل هستند حاکی از اهمیت ایجاد شغل در کشور است و برای تحقق اقتصاد مقاومتی به فارغ التحصیلان با مهارت نیاز داریم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بحث آموزش مهارت برای کسب شغل در برنامه آموزش برای همه مطرح است و هدف سوم آن آموزش مهارت به دانش آموزان است.
زرافشان ادامه داد: مهارت های پایه مانند خوب صحبت کردن، صبوری و تفکر خلاق به فرد برای زندگی موفق در جامعه کمک می کند و یکی از برنامه های آموزش و پرورش توجه به این بخش است.
وی گفت: درس های جدیدی مانند تفکر و سبک زندگی با هدف تقویت مهارت های عمومی برای کمک به زندگی اجتماعی دانش آموزان تالیف شده است.در رویکرد جدید آموزش و پرورش درس کار و فناوری از دوره ابتدایی تا متوسطه تدوین شده است و باید شایستگی های فنی مورد نیاز بازار کار و فناوری اطلاعات را کسب کنند.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: درس کار و فناوری از پایه ششم ابتدایی به صورت درس مستقل و از پایه ابتدایی با رویکرد تلفیقی با هدف آمادگی دانش آموزان برای ورود به بازار کار تدوین شده است
وی ادامه داد: در بیانیه ارزش های سند تحول آمده است که آموزش و پرورش باید روحیه کارافرینی و مهارت هنری را برای دانش آموزان فراهم کند که زمینه ساز کار مولد باشد.طبق سند تحول دانش آموزان باید دارای یک مهارت مفید برای کسب معاش حلال باشند. در راستای تحقق این اهداف اقداماتی را در آموزش و پرورش انجام داده ایم از جمله تجربه آموزش یک مهارت به دانش آموزان شاخه نظری است.
وی بیان کرد: در برخی استان ها دانش آموزان پایه دهم یک مهارت را فرا می گیرند و فعالیت پایگاه های تابستانی مدارس نیز با رویکرد آموزش های مهارتی است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید