خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبر داد: صادرات شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک در سال 95 نسبت به سال 94، رشد 168 درصدی داشته است.

به گزارش ایرنا، مهدی کشمیری در جمع خبرنگاران در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: مجموعه صادرات شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک در سال گذشته 10 میلیون دلار بود که نسبت به سال 94 رشد 168 درصدی داشت.
وی با بیان اینکه حدود 20 شرکت دانش بنیان موفق به صادرات محصولات خود به خارج کشور شده اند، افزود: این محصولات بیشتر به کشورهای انگلیس، افریقای جنوبی، عراق، هند، کره جنوبی، قطر، اتریش، استرالیا، امارات، افغانستان، بحرین، آلمان، ارمنستان و آذربایجان صادر شده است.
وی همچنین گفت: شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک تاکنون به ارزش پنج هزار میلیارد ریال فروش محصولات دانش بنیان داشته اند و گردش مالی آنها 13 هزار میلیارد ریال و ارزش قراردادهای تحقیق و توسعه آنها یکهزار و 800 میلیارد ریال است.
وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به این میزان گردش مالی و حجم سرمایه گذاری تا پنج سال آینده، مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به یکی از هفت قطب اقتصادی استان تبدیل شود.
وی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را با 20 سال قدمت، دارنده بزرگترین پارک علم و فناوری در کشور خواند و گفت: ماموریت اصلی این شهرک حمایت از شرکت های دانش بنیان و تبدیل علم به ثروت است.
وی افزود:شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارای 10 مرکز رشد فناوری در مرکز استان و سایر شهرستان ها، 2 پارک علم و فناوری و چند مرکز خلاقیت و شکوفایی در شهرستان هاست.
مرکز رشد(INCUBATOR)، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که بمنظور حمایت از کارآفرینان تحصیلکرده تأسیس می شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت های جدید دانش بنیان را فراهم می کند.
کشمیری، طرح جامع شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را در 520 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح باید 5 تا 10 پارک علم و فناوری در این شهرک شکل بگیرد که تاکنون 2 پارک شیخ بهایی و ابوریحان اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 70 درصد از اراضی پارک فناوری شیخ بهایی به متقاضیان، واگذار شده است، گفت: زیرساخت های پارک ابوریحان نیز آماده شده است و تا سه ماه آینده بهره برداری می شود.
کشمیری افزود: در زمان حاضر 490 شرکت دانش بنیان در مراکز رشد و پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است که 110 شرکت در مرکز رشد مقدماتی، 180 شرکت در مرکز رشد و 200 شرکت در پارک علم و فناوری شیخ بهایی فعالیت می کند.
وی خدمات ارائه شده به این شرکت ها را مشاوره، تامین امکانات مورد نیاز و حمایت های مالی عنوان و اظهار کرد: 6 هزار و 500 نفر در این شرکت ها مشغول کارند که 90 درصد آنها دارای مدرک کارشناسی به بالا هستند.
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: 70 درصد از شرکت های مستقر در این شهرک می توانند کسب و کار خود را به نقطه پایدار برسانند یعنی پنج سال پس از راه اندازی شرکت همچنان فعالند که این نرخ در بازار 10 تا 15 درصد است.
وی با اشاره به عقد یکهزار و 300 قرارداد پژوهشی بین شرکت های دانش بنیان مستقر در این شهرک با صنایع و اداره های مختلف از ابتدای فعالیت شهرک تاکنون، تصریح کرد: تاکنون 900 فناوری از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک، تجاری سازی و بصورت محصول وارد بازار شده است که رکورد بسیار خوبی بشمار می رود.
کشمیری خاطرنشان کرد: همچنین تاکنون 71 فناوری از این شرکت ها به ارزش 520 میلیارد ریال شکل گرفته است.
وی همچنین با بیان اینکه سه هزار و 500 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان سرمایه گذاری شده است، گفت: این حالی در است که تاکنون دولت کمتر از یک هزار میلیارد ریال برای ساخت و ساز در این شهرک بودجه اختصاص داده است.
وی با تاکید براینکه میزان واگذاری اراضی پارک علم و فناوری به شرکت های دانش بنیان سال به سال رشد داشته است، افزود: دو سوم ساخت و سازهایی که در زمان حاضر در شهرک انجام می شود مربوط به بخش خصوصی است.
وی در باره برج فناوری نیز توضیح داد: این برج با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در زیربنای 23 هزار متر مربع در حال ساخت است.
وی از جمله دستاوردهای این شهرک را کسب عنوان برترین مرکز رشد نانو فناوری در کشور، کسب رتبه های برتر شرکت های دانش بنیان در سطح ملی و بین المللی و برگزاری جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و 31 دوره رویداد کارآفرینی 'ایده شو' عنوان و اظهار کرد: در 3 سال گذشته حدود دوسوم هیات وزیران و همچنین رییس جمهوری از این شهرک بازدید داشته اند.
وی با تاکید بر اینکه این شهرک بعنوان یکی از کارآمدترین بخش ها در حوزه کارآفرینی در بسیاری از مجامع ملی و استانی شناخته شده است، تصریح کرد: تصویر خوبی در زمان حاضر از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در سطح استان و کشور ایجاد شده که رسانه ها در این زمینه نقش بسزایی داشتند.

***میزبانی شهرک اصفهان از کنفرانس جهانی پارک های علمی***
رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین در این نشست از میزبانی این شهرک برای سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری خبر داد و گفت: این کنفرانس شهریور سال آینده در اصفهان برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه میزبانی این کنفرانس، گویای جایگاه مطلوب بین المللی شهرک اصفهان است، افزود: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) نیز با توجه به شناختی که از ایران و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دارد، تنها مرکز نوع 2 خود در زمینه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری دنیا را در اصفهان و در این شهرک مستقر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته قرارداد فعالیت این مرکز برای دوره دوم و شش سال آینده میان دولت جمهوری اسلامی ایران و یونسکو امضا شد.
مراکز نوع(مقوله) 2 ، مراکز منطقه ای یونسکو در کشورهای مختلف دنیاست که تاکنون 70 مرکز از این دست در کشورهای مختلف ایجاد شده و هفت مرکز از میان آنها در ایران فعال است.
کشمیری، ارتباط با بانک جهانی، انجمن های جهانی و پارک های علم و فناوری کشورهای مختلف را از فعالیت های بین المللی شهرک عنوان و اظهار کرد: نقطه تکامل شهرک زمانی شکل می گیرد که مجموعه های بین المللی در آن مستقر شوند.
وی با تاکید براینکه فعال بودن در عرصه بین الملل، ارزش افزوده بسیار بالایی دارد، خاطرنشان کرد: بازدید مدیرکل یونسکو از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز گویای جایگاه بین المللی این شهرک است.
کشمیری در پاسخ به سوال ایرنا در باره آخرین وضعیت منطقه ویژه علم و فناوری نیز توضیح داد: اساسنامه این منطقه تصویب و ابلاغ شده اما اصفهان متقاضی اساسنامه جدید و خاصی برای خود بود که در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) تصویب شده و باید توسط رییس جمهوری امضاء شود.
وی ادامه داد: پس از امضای این اساسنامه، این منطقه بصورت حقوقی رسمیت می یابد و اقدام های لازم برای شکل گیری سازمان عامل و فعالیت های اجرایی منطقه ویژه علم و فناوری صورت می گیرد.
وی در باره اساسنامه پیشنهادی اصفهان گفت: در آیین نامه مناطق ویژه علم و فناوری آمده است که سازمان عامل یک موسسه غیردولتی باشد اما پیشنهاد ما این است که با توجه به وظایف حاکمیتی این منطقه، سازمان عامل آن یک موسسه غیرانتفاعی و غیر تجاری باشد.
کشمیری با بیان اینکه مذاکره هایی با دانشگاه اصفهان برای ایجاد پارک علم و فناوری و ایجاد محتوا برای منطقه ویژه علم و فناوری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: برای ایجاد پارک علم و فناوری در کاشان نیز با مسئولان دانشگاه کاشان مذاکره هایی داشتیم.
منطقه ویژه علم و فناوری که پیش از این کریدور علم و فناوری خوانده می شد، مجموعه ای از امکانات علمی، صنعتی، تولیدی، آزمایشگاهی، تحقیقاتی و زیرساخت هاست که با تکیه بر خلاقیت ها در یک گستره جغرافیایی سبب ارتقای نوآوری، ایجاد خوشه های صنعتی با فناوری نو و توسعه تولید، ثروت، رفاه ملی و ایجاد جامعه دانایی محور می شود.
مجوز این مناطق توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) در سال 93 برای استان های اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، یزد و بوشهر صادر شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید