خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استاندار کرمانشاه گفت: جبران عقب ماندگی های اقتصادی استان نیاز به جهش اقتصادی دارد که این موضوع نیازمند اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند در دومین کارگروه اقتصاد مقاومتی که روز سه شنبه در استانداری برگزار شد؛ افزود: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی در استان تاثیرگزار باشد، باید فرمان اقتصادی استان را به دست اقتصاد دانش بنیان برای رسیدن به جهش اقتصادی بدهیم.
وی در ادامه در خصوص درونزا بودن اقتصاد تاکید کرد که باید از خودمان شروع کنیم و بتوانیم از تمام ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری موجود استفاده کنیم.
بازوند، همچنین در خصوص برونزایی اقتصاد گفت: متاسفانه دیپلماسی تجارت را خیلی بلد نیستیم و نمی دانیم که با بازارهای کشورهای اطرافمان چگونه مذاکره کنیم.
او همچنین بر داشتن نگاه ویژه به افزایش تولید داخلی تاکید کرد.
در این جلسه مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز جهاد کشاورزی استان توضیحاتی در باره عملکرد حوزه کاریشان در راستای عملیاتی کردن برنامه های اقتصاد مقاومتی ارائه کردند.
در ادامه استاندار کرمانشاه دستور داد تا واحدهای اقتصادی استان که به تملک بانک ها درآمده اند تعیین تکلیف شوند.
بازوند همچنین بر مقابله با ورود کالای قاچاق از جمله محصولات کشاورزی مانند گندم تاکید کرد و گفت: دشمن اقتصاد مقاومتی قاچاق است.
او افزود: برای دستیابی به جهش اقتصادی در حوزه کشاورزی باید شرکت های دانش بنیان بخصوص در موضوع کشت های گلخانه ای ورود کنند.
بازوند تاکید کرد که جلسه اقتصاد مقاومتی یکی از جلسات حساس و تاثیرگزار است و شخص آقای رییس جمهور و معاون اول ایشان تاکید بسیاری بر پیگیری جلسات اقتصاد مقاومتی دارند.
او افزود: شرط اول اقتصاد مقاومتی این است که مردم برنامه ها را قبول داشته باشند برای همین است که در 11 رویکرد از 24 رویکرد اقتصاد مقاومتی بر مردمی بودن آن تاکید شده است تا خود مردم پای کار بیایند وبه یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
به گفته بازوند در تاریخ سیاسی کشور سیاستی مانند اقتصاد مقاومتی وجود نداشته است که همه قوا بر آن اجماع نظر داشته باشند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید