خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کل امور روستایی و عشایری استانداری همدان از اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا در مناطق روستایی و همچنین شهرهای زیر 10 هزار نفر استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ظاهر پورمجاهد چهارشنبه شب در کارگروه سرمایه گذاری و اشتغال نهاوند در محل فرمانداری این شهرستان، افزود: این اعتبارات به صورت شناور به استان اختصاص یافته است، اما متاسفانه تاکنون طرح های خوبی برای معرفی در این زمینه نداریم.
وی تاکید کرد: لازم است مسئولان دستگاه های مربوطه در این زمینه ضمن اطلاع رسانی، ظرفیت های موجود شهرستان را شناسایی و طرح هایی را که در روستا قابلیت اجرا شدن دارد را به ما معرفی کنند.
پور مجاهد با تاکید بر اینکه تسهیلاتی که پرداخت می شود باید صرف سرمایه گذاری شود، اضافه کرد: برای پرداخت تسهیلات لازم است که آنرا به کسی بدهند که خدمت را ارائه دهد و اشتغالزایی ایجاد کند.
وی یادآوری کرد: دولت تدبیر و امید که در چهار ساله نخست امکانات زیر بنایی را به روستاها برد، در چهار ساله دوم فعالیت خود به منظور توسعه اشتغالزایی تصمیم به توسعه اشتغال در مناطق روستایی گرفت که در این زمینه لایحه آن به مجلس ارسال و پس از تصوبب به قانون تبدیل شد.
وی افزود: بر این مبنا بر اساس درخواست دولت 50 هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی درخواست شده است که که مورد موافقت قرار گرفت.
پورمجاهد گفت: برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط، چهار موسسه مالی شامل بانک کشاورزی، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق توسعه فعالیت های کشاورزی به عنوان عامل اعتباری در نظر گرفته شده اند که آنها نیز 50 هزار میلیارد ریال برای این منظور اختصاص می دهند.
وی در خصوص سود تسهیلات پرداختی نیز گفت: نرخ سود تسهیلات پرداختی صندوق صفر است و نرخ سود تسهیلات چهار موسسه بر اساس مصوبه های مالی خواهد بود .
مدیر کل امور روستایی و عشایری استانداری افزود: طرح های فناورانه و دانش بنیان در دریافت این تسهیلات در اولویت هستند و یارانه بیشتری به آنها تعلق می گیرد.
به گزارش ایرنا، شهرستان نهاوند قابلیت های بسیاری برای ایجاد اشتغال روستایی در حوزه های صنایع دستی، کشاورزی، مبل و منبت کاری، گلیم بافی و دیگر رشته های صنایع دستی دارد.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی افزون بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید