خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ظرفیت‌های صنایع دستی و گیاهان دارویی را بستری مناسب برای رسیدن به کار و ثروت در استان سیستان و بلوچستان دانست.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی رییس جمهوری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی  در مراسم افتتاحیه مرکز فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان وبلوچستان اظهار داشت: توسعه و پیشرفت صنایع دستی و گیاهان دارویی بستری مناسب برای رسیدن به کار و ثروت در استان سیستان و بلوچستان است .
به گفته وی، توسعه این دو صنعت نیازمند تحقیقات دانشگاهی و راه اندازی واحد تحقیق و توسعه مخصوص این صنایع است.
دلیری به راه اندازی این مرکز نوآوری و فناوری اشاره کرد و گفت : با راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری در دانشگاه سیستان و بلوچستان ظرفیت فعالیت‌های دانش‌بنیان در این دانشگاه شکل می گیرد.
وی درادامه  بیان کرد: ایده پردازی های دانشجویان در مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری اساتید آنان و بهره گیری از روش های نوین می تواند بسیاری از مشکلات این استان را برطرف کند زیرا این استان در چند سال اخیر نشان داده که از ظرفیت نیروی انسانی خوبی برخوردار است.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی گفت: فعالیت‌های متفاوتی نسبت به سایر استان‌های کشور توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان انجام می شود که قابل تقدیر است.
وی با اشاره به این موضوع که پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان تاکنون ظرفیت های بسیار خوبی از خود نشان داده است گفت : در صورت شکوفایی ظرفیت های این استان اقتصاد سیستان و بلوچستان متحول خواهد شد.
دلیری اظهار داشت: با راه اندازی مجتمع فناوری و نوآوری سیستان و بلوچستان بستر زیرساخت فناوری های نوین را در این استان شکل خواهیم داد و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی را به همراه خواهد داشت چون زیرساخت این کار فکر، فهم و دانش است.
معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی درادامه افزود: شرکت های دانش بنیان سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید رشد بسیار خوبی کرده اند به طوری که شرکت های دانش بنیان سیستان و بلوچستان در تمام نمایشگاه های تهران حضوری فعال دارند.
به گفته وی، پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان هم اینک جزوچند پارک برتر کشور است.
دلیری به ظرفیت های صنایع دستی و گیاهان دارویی این استان اشاره کرد و گفت: سیستان و بلوچستان در زمینه های مختلف از جمله کشت گیاهان دارویی از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است و سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی مشکل اشتغال این استان را برطرف می کند .
وی بیان کرد: با بهره گیری از فناوری های نوین در سیستان و بلوچستان می توان شاهد شکوفایی بخش کشاورزی این استان بود و باید برای رفع کم آبی در کشور باید از فناوری های نوین استفاده کرد .
معاون توسعه مدیریت وجذب سرمایه معاونت علمی خاطر نشان کرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان درگذشته از مشکل کم آبی رنج می برد که با استفاده از فناوری های نوین و تغییر کشت این مشکل را برطرف کرد.
وی یاد آور شد: سیستان و بلوچستان در زمینه گیاهان دارویی بسیار غنی است و کشت این محصولات می تواند جایگزین بسیار خوبی برای سایر محصولات پر هزینه باشد.
دلیری اظهار داشت: استقبال خوبی در دنیا از گیاهان دارویی شده و این ظرفیت در سیستان وبلوچستان وجود دارد که باید با بهره گیری از فناوری های نوین آن را شکوفا کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید