خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دانش‌آموختۀ دکتری کامپیوتر در دیدار نخبگان با رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه اصلاح فضای کسب‌وکار، نیازمند سیاست‌گذاری مدبرانه است گفت: برای این منظور نیاز است، ارتباط خوبی بین سیاست‌گذاران و تحصیلکرده‎های اقتصاد در داخل و خارج از کشور وجود داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، محمدامین صادقی؛ دانش‌آموختۀ دکتری کامپیوتر و برندۀ مدال برنز جهانی المپیاد کامپیوتر در مراسم دیدار نخبگان با مقام‌معظم‌رهبری با اشاره به اینکه 12 سال پیش در قالب تیم ملی المپیاد کامپیوتر ایران در رقابت‌های جهانی به موفقیت رسیده است، گفت: بسیار خوشحالم که هر 4 نفر عضو آن تیم، با افتخار ایران را برای ادامۀ زندگی خود انتخاب کرده‌اند.
وی افزود: در یکی از پنج دانشگاه‌ها برتر آمریکا تحصیل کردم و سابقۀ کار در شرکت‌هایی مانند گوگل را نیز در کارنامه دارم اما علی‌رغم اینکه دولت آمریکا حدود دو میلیارد تومان برای تحصیل من هزینه کرده‌ بود، پس از پایان تحصیل به کشور بازگشتم و در دانشگاه تهران مشغول شدم و چند درس جدید را در قالب دروس دانشگاهی تدریس کردم و در حوزه فناوری هر آنچه را آموخته بودم به صدها دانشجوی کشور انتقال دادم.
صادقی ادامه داد: یکی از حوزه‌های فعالیتی دیگر، حضور فعال در صنعت بود. با راه‌اندازی سامانه اینترنتی که مردم را به نیروهای خدماتی مورد نیازشان وصل کند، توانستیم 20 هزار مشتری و هزار نیروی متخصص جذب کنیم.
دانش‌آموختۀ دکتری کامپیوتر اضافه کرد: غالب شرکت‌های آن‌لاین تاکسی و خدماتی، توسط افرادی تأسیس شده است که در خارج از کشور تحصیل کرده‌اند. این افراد در عرض یکی‌دو سال و با کمترین بودجه، سفره‌ای را پهن کرده‌اند که امروزه حدود یک میلیون نفر از آن ارتزاق می‌کنند. این در حالی است که دولت‌ها برای ایجاد اشتغال باید چند ده هزار میلیارد هزینه کنند. با این حال، اشتغال‌زایی اینترنتی تاکسی و غیره شاملا تسهیلات نمی‌شود.
وی تصریح کرد: بر خلاف اقدامات منفی ژورنالیستی و براساس تحقیقاتی که تیم ما انجام داد، اکثر دانشمندان و متخصصان ایرانی مقیم در خارج از کشور، علاقمند بازگشت هستند اما یکی از موانع این اتفاق، اشکالات موجود در فضای کسب‌وکار است.
برندۀ مدال برنز جهانی المپیاد کامپیوتر خاطرنشان کرد: اصلاح فضای کسب‌وکار، نیازمند سیاست‌گذاری مدبرانه است. برای این منظور نیاز است، ارتباط خوبی بین سیاست‌گذاران و تحصیلکرده های اقتصاد وجود داشته باشد. در میان تحصیلکرده های خارج از کشور، عدۀ بسیاری متخصص این فن هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.
بیشتر مشکلات کلان و اساسی از جمله محیط‌زیست و کم‌آبی، بدهی دولت، بیکاری، بحران‌های صندوق‌های بازنشستگی و بانک‌ها، همگی ناشی از ساختار اشتباه انگیزشی در گذشته است. در ساختار انگیزشی صحیح، منافع نهادهای عمومی و خصوصی در راستای منافع کشور و منافع کشور در راستای منافع نهادهای عمومی و خصوصی تعریف می‌شود. نخبگان متدین و خیرخواهی در کشور وجود دارند که می‌توانند برای عبور از این بحران‌ها حفیظ و علیم باشند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام توجه رهبر گرانقدر و مسؤولانی که واقعاً به دنبال پیشرفت کشور هستند، عمیقاً تشکر می‌کنم و برای همۀ دست‌اندرکاران آرزوی توفیق دارم.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید