خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در راستای اجرای طرح نویان توسعه مشاغل خانگی در کشور چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از هشت استان منتخب انتخاب شد.

به گزارش ایرنا به نقل از جهاد دانشگاهی ، این طرح با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در هشت استان کشور به صورت نمونه (پایلوت) اجرا می شود.
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان به عنوان یکی از مناطق کشور در اجرای طرح الگوی نوین توسعۀ مشاغل خانگی با مشارکت جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده است.
وحید خلیلی اردلی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ و قرارداد اجرایی میان رئیس جهاد دانشگاهی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در زمینۀ پیاده‌سازی الگوی توسعه مشاغل خانگی، گفت: مقرر شد این الگوی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد تسهیلگر در مرحلۀ اول در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کردستان، لرستان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و کرمانشاه اجرایی شود.
خلیلی با بیان این‌که این طرح کاربردی، در سه مرحله مشخص اجرا می‌شود گفت: مرحله اول بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌های استان‌ها است که در دستور کار جهاددانشگاهی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هماهنگی‌های اولیه در این مرحله انجام ‌شده است.
به گفته وی، مرحله دوم این طرح، توانمندسازی است و در این مرحله ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان، هدایت و مشاوره به آنان، آموزش و ایجاد شبکه‌ بین کارآفرینان، خبرگان حوزه مشاغل خانگی و حتی بازار و خریداران انجام می‌شود.
خلیلی اتصال به بازار را مهمترین بخش و مرحله سوم اجرای طرح دانست و عنوان کرد: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در مرحله شکل‌گیری به‌علت نداشتن توجه به بازارهای هدف، با شکست مواجه می‌شود و از جمله عوامل موفقیت کسب و کار شکل‌دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و بنگاه‌های بالادستی، استاندارد سازی محصولات یا تولید استاندارد و برند برای آن‌ها، ارتقای کیفیت و بسته‌بندی محصول و در نهایت تنظیم برنامه‌های تولید و فروش است.
خلیلی بهره‌مندی بهینه از ظرفیت‌های علمی، مدیریتی، تخصصی و کاربردی جهاددانشگاهی در پیاده سازی برنامه‌‎ها و طرح‌های وزارت کار، هم‌افزایی در اجرای برنامه‌‎ها و طرح‌های توسعه اشتغال و کارآفرینی و همکاری در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اطلاع‌رسانی، مشاورۀ شغلی و کارآفرینی را ازجمله موضوعات تفاهمنامه عنوان کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری همۀ تلاش خود را خواهد کرد که تا با توزیع بهینۀ سهمیه در شهرستان‌های مختلف استان، این طرح را به گونه ای شایسته با هدایت مدیریت ارشد استان و با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مشاوره با نخبگان دانشگاهی و اقتصادی انجام دهد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون در حدود 45 هزار بیکار در استان وجود دارد که از این تعداد 16 هزار تحصیلکرده در رشته ها و مقاطع مختلف دانشگاهی هستند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید