خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از حمایت و اجرایی شدن بیش از 500 پروژه اشتغالزا و کارآفرینی سال گذشته در حوزه بانوان و امور خانواده استانداری کرمان خبر داد.

به گزارش ایرنا، فاطمه سادات حسینی روز یکشنبه در همایش هم اندیشی و تعامل سازمان محیط زیست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و سرمایه های اجتماعی استان کرمان در کارخانه سیمان کرمان افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که در سال جاری بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید در تهران منعقد شده، تعداد پروژه های قابل اجرا نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.
حسینی اظهار کرد: 24 میلیارد تومان برای ایجاد مشغال خانگی در نظر گرفته شده است و بزودی مجلس مشورتی زنان استان کرمان تشکیل می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به صنایع ایجاد اشتغال و توسعه فرهنگی در جامعه کمک کنیم گفت: اکنون جهاد اقتصادی و فرهنگی است لذا باید مانند هشت سال جنگ تحمیلی کمک کنیم تا پیروز شویم و تحولی را در استان کرمان ایجاد کنیم.
وی به سفر قریب الوقوع معصومه ابتکار در 13 و 14 آبان سال جاری به استان کرمان خبر داد و افزود:
آسیبی که ما در مسائل اقتصادی، اجرایی و غیره داریم نبود پیوند دانشگاه با صنعت و دستگاه های اجرایی است در حالی که امروز میزبان همایش محیط زیست کارخانه سیمان کرمان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اظهار کرد: کار آفرینی زنان از دولت یازدهم آغاز شده و ما باید نگرش و بینش علمی و ساختاری را برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: بعد از برگزاری جلسات و همایش های مختلف آیا آسیب های موجود در جامعه کم شده است و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی اشاره می کنند چقدر به آن پرداخته ایم.
حسینی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی شاه کلید نجات کشور است در حالی که ما از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی آنطور که باید و شاید استفاده نکرده ایم.
حسینی افزود: گفتن مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل خوب است اما شعار است اما زمانی بخواهیم پاسخ رئیس جمهوری بی تدبیر آمریکا را بدهیم باید وضعیت اقتصاد، آسییب های اجتماعی و غیره را بهبود بخشیم.
وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به اقدام و عمل اشاره کردند لذا باید آسیب شناسی و نیاز سنجی و بعد از آن برنامه ریزی، هم فکری و همراهی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: کارآفرین کسی است که ایده پردازی می کند لذا باید آموزش داد و روش ها را از دوران کودکی تغییر داد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: باید زمینه کارآفرینی برای افراد تحصیل کرده بخصوص زنان فراهم شود.
وی گفت: گره کار به دست سازمانهای مردم نهاد باز می شود باید برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان ایده داشت و ایده را تجاری سازی کرد.
وی محیط زیست را در استان کرمان سرمایه ای بی نظیر عنوان کرد و گفت: باید طرح های محیط زیست را که می تواند دانش بنیان شود شناسایی و جایگاهی برای اشتغال بانوان دانش آموخته ایجاد کرد که مورد استقبال قرار گیرد.
حسینی تاکید کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار برای دانش آموختگان حمایت محیط زیست را می خواهیم و باید به اشتغال های سبز افراد کارآفرین در سازمان های مردم نهاد بهاد داد.
وی تاکید کرد: نرخ مشارکت زنان کرمانی در کشور بیش از سایر استانهاست لذا می توان از این ظرفیت استفاده کرد و باید به برنامه های سازمانهای مردم نهاد جهت داد و امورشان را ساماندهی کرد.
وی به وجود سرمایه آفتاب در استان کرمان اشاره کرد و گفت: برای 2 هزار زن سرپرست خانوار این استان در این بخش با کمک کمیته امداد اشتغالزایی انجام شد.
وی تصریح کرد: وحدت، همراهی، آسیب شناسی و برنامه ریزی مطابق نیاز افراد رمز موفقیت است و سازمانهای مردم نهاد می توانند در این بخش کمک کنند.
وی بر مهارت افزایی و توان افزایی زنان تاکید کرد: باید مشارکت تقویت شود و مهارت ها افزایش پیدا کنند.
مدیرعامل گروه صنایع سیمان کرمان نیز با اشاره به اینکه همه صنایع و معادن باید با محیط زیست همکاری کنند ادامه داد: سیمان کرمان علاوه بر بروز آوری تکنولوژی به دلیل قرار داشتن در مجاورت شهر کرمان و علیرغم تمام کنترل ها در زمینه فرهنگ سازی و فرهنگ زیست محیطی تلاش وافری دارد.
رحمانی اظهار کرد: سیمان کرمان همواره حامی سازمانهای مردم نهاد حامی محیط زیست بوده و هست.
وی با بیان اینکه کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور با بیش از 10 درصد مساحت کشور تنوع گونه های گیاهی و جانوری زیادی دارد گفت: می طلبد از این ثروت طبیعی مراقبت کرد.
وی استان کرمان را قطب معدن کشور عنوان و بیان کرد: سمن ها به عنوان حلقه مفقوده حراست از محیط زیست با توجه با پهناور بودن استان می توانند در مراقبت از محیط زیست کمک کنند.
وی بیان کرد: سیمان کرمان همواره در این استان منشا خیر و سازندگی بوده و اکنون نیز میزبان اولین همایش هم اندیشی و تعامل سازمان محیط زیست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و سرمایه های اجتماعی استان کرمان است.
هم اکنون 20 سازمان مردم نهاد زیست محیطی در حوزه های مختلفی از جمله پاکسازی مناطق گردشگری و تفریحی، قرق اختصاصی، آموزش در مدارس و روستاها و حفاظت از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان مشغول فعالیت هستند.
مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست شامل پارک های ملی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده در مجموع 2 میلیون و 405 هزار و 257 هکتار که 13.1 درصد از وسعت استان کرمان را شامل می شود.
همایش هم اندیشی و تعامل سازمان محیط زیست با سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و سرمایه های اجتماعی استان کرمان با شعار همه 80 میلیون ایرانی باید محیط بان باشند در کارخانه سیمان کرمان برگزار شد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید