خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کل دفتر کار دانش آموزش و پرورش از ثبت نام بیش از 44 هزار نفر در پایه دهم شاخه کاردانش در سال جاری به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: مهارت آموزی از تکالیف اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

به گزارش ایرنا، سید مصطفی آذرکیش در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار کرد: مبنای فعالیت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مهارت آموزی یکی از تکالیف اصلی این سند است.
وی با بیان اینکه بر اساس این تکلیف، دانش آموزان در تمام دوره های تحصیلی باید با مشاغل و حرفه های مورد نیاز جامعه آشنا شوند، ادامه داد: در بیان این ارزش ها هم گفته شده ،این مهارت آموزی باید منجر به آن شود که هر دانش آموز بعد از اتمام تحصیل، توانایی کسب حلال را داشته باشد و آموزش و پرورش از آنجا که مبنای تصمیم گیری های خود را این سند قرار داده است، در دوره ابتدایی و متوسطه اول بر اساس حوزه های یازده گانه تربیت و یادگیری، درس کار و فناوری را وارد مجموعه دروس کرده است.
به گفته آذرکیش، آموزش و پرورش پودمان هایی را هم تدارک دیده که دانش آموزان با مشاغل مختلف آشنا و مهارت آموزی در آنها تقویت شود.
مدیر کل دفتر کار دانش آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوره ابتدایی عمدتا بچه ها یاد می گیرند که کار خوب و مقدس است، اضافه کرد: دانش آموزان در دوره متوسطه اول، مشاغل مختلف موجود را شناخته و استعداد خود را برآن اساس می سنجند و این افراد در پایان دوره متوسطه اول هم هدایت شغلی و تحصیلی می شوند.

مهارت آموزی اولین بند مورد اشاره در پیوست ریاست جمهوری
آذرکیش ادامه داد: سپس برخی دانش آموزان در این مرحله وارد دوره نظری می شوند، برخی وارد هنرستان های فنی حرفه ای با 41 رشته و تعدادی نیز هنرستانهای کار دانش با 160 رشته را می شوند.
به گفته وی، تنوع و تعدد رشته ها در شاخه کار و دانش در دوره متوسطه دوم که دوره نیمه تخصصی است، به نوعی پاسخگویی به نیاز جامعه به بازار کار است.
مدیر کل دفتر کار دانش آموزش و پرورش گفت: اخیرا بر اساس تکلیفی که در پیوست ابلاغ رئیس جمهوری برای وزیر آموزش و پرورش آمده و در اولین بند از اولویت های تخصصی آن بر مهارت آموزی نوجوانان و جوانان برای ورود به بازار کار تاکید شده که این اهمیت مهارت اموزی را در تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش نرخ بیکاری نشان می دهد.
وی با بیان اینکه تربیت تولید داخلی با مهارت آموزی است، افزود: اخیرا شاهد نواختن زنگ بازگشایی مدارس توسط رئیس جمهوری در یکی از هنرستان های کشور بودیم هرچند سال گذشته هم چنین بود که این امر، توجه عامه جامعه را به سمت مهارت آموزی بیشتر می کند.
آذرکیش با بیان اینکه امسال 44 هزار نفر بیش از سال گذشته در پایه دهم شاخه کار دانش ثبت نام کردند، اظهارداشت: این نشان از رشد 4.1 درصدی دارد، سال قبل در این پایه 149 هزار نفر دانش آموز داشتیم در حالیکه امسال این عدد به 193 هزار نفر افزایش یافت و این نشان می دهد مجموعه فعالیت های آموزش و پرورش به تغییرنگاه ها در جامعه انجامیده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید