خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد: بیش از هزار میلیارد تومان پول از بانک‌های طرف قرارداد صندوق به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده است.

به گزارش ایسنا، بهزاد سلطانی در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره خدمات بانک‌هایی که صندوق نوآوری و شکوفایی با آنها قرارداد منعقد کرده است، گفت: تا به امروز بانک‌های طرف قرارداد متعهد شده‌اند بیش از هزار میلیارد تومان از منابع خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان مورد تایید صندوق بپردازند که از این مبلغ تاکنون 266 میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: یعنی ظرفیتی نزدیک به 700 میلیارد تومان پول ایجاد شده که با پشتوانه آن صندوق می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان دیگری را برای دریافت این مبلغ معرفی کند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: صندوق مبلغ 123 میلیارد تومان پول را به شرطی در بانک‌ها قرار داده که بانک مورد نظر از منابع خود، پول در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهد؛ یعنی به تعبیری پول صندوق را اهرمی کرده‌ایم و فقط پول خود صندوق را خرج نمی‌کنیم بلکه از طریق آن آن از منابع بانک‌ها هزار میلیارد تومان ظرفیت ایجاد کرده‌ایم که می‌خواهیم تا چند سال دیگر این ظرفیت هزار میلیارد تومانی را افزایش داده و به چند هزار میلیارد تومان برسانیم.
سلطانی درباره تعداد طرح‌های مصوب از شرکت‌های دانش بنیان که در طول چهار سال گذشته مورد حمایت صندوق قرار گرفته‌اند، گفت: تعداد دو هزار و 210 طرح مصوب شده که مورد حمایت صندوق قرار بگیرند که به این دو هزار و 210 طرح مبلغ 1712 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است.
وی ادامه داد: از این مبلغ 1712 میلیارد تومان، 915 میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی را صندوق تعهد داده است که به تدریج با پیشرفت مراحل پروژه به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: از مبلغ باقیمانده نزد صندوق یعنی حدود 800 میلیارد تومان، صندوق سه کار انجام می‌دهد.
سلطانی اظهار کرد: کار اول آن است که از مبلغ سپرده شده نزد بانک‌ها، صندوق سود دریافت می‌کند که این سود هزینه صندوق می‌شود؛ چرا که این پول‌ها را نمی‌توان در گاو صندوق نگهداری کرد بلکه باید به بانک سپرده شوند.
وی تاکید کرد: در اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی که مورد تایید شورای نگهبان و از مصوبات دولت است، اشاره شده که پول‌های صندوق باید در بانک سپرده شود و از سود آنها در صندوق استفاده شود که اضافه شدن این سود به صندوق باعث افزایش سرمایه شده و در نهایت به نفع شرکت‌های دانش‌بنیان است.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان آخرین کارکرد پول باقیمانده نزد صندوق را استفاده از خدمات بانک‌ها عنوان کرد و گفت: پس از چانه‌زنی با بانک‌ها، بانک با سرمایه خودش خدماتی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید