خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مدیران باید خوب مطالعه کنند و شرح وظایف را بدانند تا کار به ثمر برسد، گفت: نباید جلسات تکراری باشد بلکه باید با تلاش دستورکارهای جدید و نو به جلسات بیاید و همچنین سامانه رصد را جدی‌تر بگیرند.

به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان، اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی با ثبت اشتغال‌های ایجاد شده در  سامانه رصد هم خدمت‌رسانی خود را در این زمینه تشریح کنند و هم برای رسانه‌ها و مردم شفاف‌سازی کنند .
وی با بیان اینکه دستگاه ها موظفند تا پایان آبان ماه جاری عملکرد خود را در سامانه رصد ثبت کنند، تصریح کرد: مدیران باید تلاش کنند با رایزنی کم و کاستی‌های اعتباری را جبران کنند و اعتبار بگیرند .
استاندار ایلام با تاکید بر اینکه  مدیران باید خوب مطالعه کنند و شرح وظایف را بدانند تا کار به ثمر برسد، گفت: نباید جلسات تکراری باشد بلکه باید با تلاش دستورکارهای جدید و نو به جلسات بیاید و همچنین سامانه رصد را جدی‌تر بگیرند.
سلیمانی ادامه داد: منابعی که امسال برای ایجاد اشتغال فراگیر و ایجاد توسعه روستایی دولت در نظر گرفته شده در سطح کلان 200 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده و همچنین برای توسعه روستایی 1.5  میلیارد دلار به دستور مقام معظم رهبری و با پیشنهاد دولت در مجلس تصویب شده که فرصت خوبی برای ارتقاء معیشت مردم مخصوصا در مناطق محروم و روستاها است .
وی تصریح کرد:  5000 میلیارد ریال نیز در سطح ملی به عنوان مشوق‌های ایجاد اشتغال فراگیر تصویب شده که باید بدنبال سهم استان این این اعتبار باشیم .
«شکرالله شیرخانی» سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد 12 هزار و 282 شغل را تعهد کرده‌اند که بر اساس اطلاعات سامانه‌ی رصد، از این میزان2323  مورد تحقق یافته است .
وی با بیان اینکه از جمعیت 580 هزار و 158 نفری استان ایلام 146 هزار نفر شاغل، 19 هزار نفر بیکار هستند، تصریح کرد: سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات 48 درصد، صنعت 27 درصد و در بخش کشاورزی 24 درصد است.
سرپرست تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه گزارش اشتغال ثبت شده در سامانه رصد امسال 794 مورد است، گفت: تعهد اشتغال بین دستگاه‌های اجرایی بر حسب تعامل با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته و دستگاه‌ها متعهد به اجرای آن هستند .
شیرخانی تعداد کل کارگران بیمه شده تامین اجتماعی را 102 هزار نفر، کارگران مشمول قانون کار را 67 هزار و 71 نفر، تعداد کارگاه‌های استان 6 هزار و 679 عدد و کارگران بیکار شده در سال جاری 791 نفر اعلام کرد .
وی با بیان اینکه 3149  واحد تعاونی در 13 گرایش در استان وجود دارد که از این میزان 1457 تعاونی فعال و تعداد هزار و 100 نفر نیز در این تعاونی‌ها شاغل هستند، تصریح کرد:با فعال شدن سایر تعاونی ها زمینه اشتغال 13000 نفر فراهم می‌شود
وی در بخش دیگری از این گزارش، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانشآموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار،ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان و   فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: در سال جاری تعداد 3375 کارورز بعنوان تعهد استان تعیین شده که تاکنون 13360 نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید