خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دبیر انجمن حامیان کارآفرینی اجتماعی ایران از راه اندازی سه مرکز فرآوری سیب در شهرستان سمیرم خبر داد و گفت: این مراکز به منظور جلوگیری از نابودی سیب های درجه سه تولید شده توسط کشاورزان شهرستان راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا،  مهدی رقایی  افزود: سالیانه حدود 100 هزار تُن سیب درجه سه در شهرستان سمیرم دور ریخته می شود و این مراکز می توانند این سیب ها را به ارزش افزوده تبدیل کنند.
وی بیان کرد: ایده و طرح ایجاد این مراکز، توسط کارشناسان انجمن حامیان کارآفرینی اجتماعی ایران تهیه شده و توسط بخش خصوصی اجرا شده است.
دبیر انجمن حامیان کارآفرینی اجتماعی ایران با اشاره به اینکه این انجمن، بخش خصوصی را برای راه اندازی مراکز یاد شده مورد حمایت مالی قرار داده است، گفت: در این مراکز روزانه 500 کیلوگرم سیب درختی درجه سه به موادی از جمله پوره، شهد و سرکه سیب تبدیل می شود.
وی اضافه کرد: این انجمن بدنبال ارتقای استاندارد این مراکز و برندشدن این مراکز است.
* خاطرنشان می شود، دبیر انجمن حامیان کارآفرینی اجتماعی ایران خرداد امسال گفته بود: طرح توسعه اشتغال با عنوان ' طرح توسعه کارآفرینی اجتماعی رسالت ' در سه منطقه اصفهان بصورت آزمایشی اجرا می شود.
مهدی رقایی گفته بود: این طرح آزمایشی در یکی از مناطق شهرستان سمیرم و 2 منطقه در شرق شهرستان اصفهان تا پایان سال اجرا و در صورت موفقیت در دیگر مناطق استان توسعه می یابد.
وی افزود: در این طرح از ظرفیت ها و قابلیت های بومی هر منطقه برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی استفاده می شود و ظرفیت های پنهان مناطق برای توسعه اشتغال و رشد اقتصادی منطقه شکوفا می شود.
رقایی با اشاره به اینکه تولید سیب در سمیرم ظرفیت بسیار زیادی برای اشتغال و رشد اقتصادی این منطقه دارد، گفته بود: بیش از 90 هزار تُن از سیب تولیدی سمیرم درجه سه است که بخشی از آنها برای تولید کمپوت مورد استفاده قرار می گیرد اما براساس مطالعات انجام شده حدود 50 هزار تُن آن از بین می رود.
وی گفته بود: ما در طرح یاد شده برای استفاده از این 50 هزارتُن برنامه داریم و قصد داریم با ایجاد اشتغال خانگی برای ساکنان منطقه، ضمن ایجاد اشتغال به رشد اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک کنیم.

46 طرح کارآفرینی در اصفهان توسط انجمن حامیان کارآفرینی اجتماعی ایران حمایت شدند
رقایی در گفت وگوی امروز خود با ایرنا درباره طرح های مورد حمایت این انجمن اشاره کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون 60 طرح به انجمن ارائه شد که از این تعداد 46 طرح پذیرفته و مورد حمایت قرار گرفتند.
وی افزود: انجمن حامیان کارآفرینی اجتماعی ایران از سال گذشته تاکنون به 26 طرح پذیرفته شده، تسهیلات با سود 2 درصد پرداخت کرده و 20 طرح را نیز به سرمایه گذاران معرفی کرده است.
دبیر انجمن حامیان کارآفرینی اجتماعی ایران میزان تسهیلات پرداخت شده به 26 طرح پذیرش شده را حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه این انجمن ارتباط تناتنگی با شهرک علمی تحقیقاتی و مراکز علمی و دانشگاههای استان اصفهان دارد، گفت: حمایت از صاحبان ایده و جوانان خلاق و مبتکر برای اجرای طرح های اشتغالزا رویکرد این انجمن است.
رقایی، برقراری ارتباط سرمایه گذاران و صاحبان ایده بویژه دانشجویان خلاق و مبتکر همچنین ارائه تسهیلات با سود کم به افراد نخبه و مبتکر جهت اجرایی شدن طرح هایشان را از اهداف تشکیل انجمن حامیان کارآفرینی اجتماعی بیان کرد.
وی ایجاد شبکه کارآفرینی اجتماعی را از دیگر رویکردهای این انجمن اعلام کرد و افزود: ' هرخانه ، یک کارخانه ' شعار انجمن حامیان کارآفرینی اجتماعی است و هرطرح و ایده ای که بتواند ما را در تحقق شعارمان یاری کند، مورد حمایت قرار می دهیم.
انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی، برای حمایت از کارآفرینان اجتماعی و توسعه و ترویج کارآفرینی اجتماعی و همچنین ترویج عملی فرهنگ قرض الحسنه، طرح های دارای بیشترین تاثیرات اجتماعی، در دو حوزه دانش بنیان و غیر دانش بنیان را مورد حمایت قرار می دهد. این حمایت ها شامل حمایت های معنوی (مشاوره های تخصصی، رایزنی ها، کمک به اخذ مجوزها و …) و حمایت های مالی در قالب تسهیلات قرض الحسنه (با حمایت موسسه خیریه حامیان کسب وکار اجتماعی) می باشد.
این انجمن به منظور حمایت از کارآفرینان و کارآفرینان اجتماعی، و با حمایت انجمن حامیان فرهنگ قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی استان اصفهان با دعوت از خیران سرشناس استان، در سال ۱۳۹۵ در وزارت کشور به ثبت رسید.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر