خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستایی کشور از فعال شدن طرح توزیع اینترنتی و دیجیتالی مواد غذایی، پروتئینی، میوه و سبزی با استارت آپ ها تا ۶ ماه آینده در تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، عبا‌س‌ علی‌آبادی، عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستائی کشور در جلسه تامین محصولات غذایی و پروتئینی مورد نیاز واحدهای استارت آپ و معرفی تولیدات واحدهای تولیدکننده و تامین کننده، با بیان اینکه فضای مجازی فرصت های جدید کسب و کار را در اختیار قرار داده است، گفت: طرح توزیع اینترنتی و دیجیتالی مواد غذایی، پروتئینی، میوه و سبزی جات توسط استارتاپ‌ها تا ۶ ماه آینده به صورت پایلوت در شهر تهران فعال می شود، سپس در سطح کشور گسترش می یابد.
وی افزود: در قدم نخست، دو مرکز توزیع و عرضه کالا در جنوب و شرق تهران، جهت پخش و رساندن مواد غذایی مورد نیاز به دست مصرف کننده پیش بینی شده که ظرفیت انبارهای این دو مرکز حدود ۴۵ هزار تن است، اما برای نگهداری موادغذایی فسادپذیر، سردخانه ای در جنوب شهر تهران احداث می شود تا خدمات زنجیره توزیع در اختیار مجوعه بخش خصوصی قرار گیرد. در ضمن برخی از اتحادیه های برای بسته بندی محصولاتی مانند تخم مرغ، مرغ و میوه در این دو مرکز اعلام آمادگی کردند.
علی آبادی با تاکید بر اینکه در بخش تامین مواد غذایی به جز گوشت قرمز و دام سبک مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: گوشت مرغ، تخم مرغ، میوه و سبزی جات برای اجرای این طرح به وفور وجود دارد.
وی اظهار کرد: نرم افزار هایی برای توزیع مواد غذایی توسط شبکه های خروجی استارتاپ‌ها تهیه شده و آماده ورود به بازار است.
به گفته عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستائی کشور ، هر استارت آپی که نرم افزار بهتری ارائه کند، می تواند با آن نرم افزار به بازار وارد شود تا مواد غذایی با یک حرکت فرهنگی، با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.
علی‌آبادیبا بیان اینکه تا کنون اتحادیه های باغداران، مرغ تخم گذار، مرغ گوشتی و ماهیان سردابی برای حضور در این طرح اعلام آمادگی کردند، افزود: با توسعه طرح توزیع دیجیتالی مواد غذایی ممکن است بقیه اتحادیه ها متقاضی ورود به این طرح شوند.
وی ادامه داد: طی جلسات مشترک وزیر جهاد کشاورزی با معاون علمی فناوری ریاست جمهوری، برای حمایت از استارتاپ‌ها جهت توزیع مواد غذایی، پروتئینی، میوه و سبزی جات تاکید شده و نگاه استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی بر ایجاد زنجیره بین مزرعه تا سفره نشان دهنده این است که هدف وزارت جهاد کشاورزی رسیدن محصولات کشاورزی با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت به دست مصرف کننده است.
عضو هیئت مدیره سازمان تعاون روستائی ایران با بیان اینکه ساختار توزیع محصولات غذایی توسط استارتاپ‌ها در ۴ بخش طراحی شده است، تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی مدیریت حوزه تولید را برعهده خواهد داشت، حوزه توزیع در بخش های شهری و بین شهری توسط بخش خصوصی و استارتاپ‌ها، تقویت و حمایت می شود، همچنین حوزه تسهیل گری برعهده معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی است که این ماموریت به سازمان تعاون روستایی واگذار شده است.
علی آبادی در پایان سخنان خود تاکید کرد: سازمان تعاون روستایی به عنوان متولی و ناظر بر مراکز تولید مواد غذایی در سطح کشور و یکی از ارکان این بخش می تواند به عنوان کمک کننده این مجموعه جهت تنظیم بازار از زیرساخت ها استفاده کند.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید