خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

میز ملی کارآفرینی با هدف تجمیع اطلاعات کارآفرینی و فضای کسب‌وکار، هم‌افزایی ظرفیت‌ها و جلوگیری از کارهای بخشی و موازی‌کاری تشکیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران گفت: طرح های توجیهی کشور پراکنده است و اطلاعات آماری به صورت متمرکز وجود ندارد.
«افشین کلاهی» تاکید کرد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با راه اندازی میز ملی کارآفرینی به دنبال ساماندهی اطلاعات و فعالیت هاست.
وی افزود: میز ملی کارآفرینی جایگاهی برای ارایه خدمات به کارآفرینان است و در واقع پل ارتباطی بین صاحبان ایده، سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذاران خارجی می سازد که می خواهند در کشور سرمایه گذاری کنند.
نایب‌رییس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران نیز در تازه‌ترین نشست این کمیسیون اعلام کرد بر اساس اولویت‌های جدید تعیین شده برای کمیسیون، میز ملی کارآفرینی در اتاق ایران با حضور همه متولیان بخش کارآفرینی کشور تشکیل می‌شود.
«سهیلا جلودارزاده» گفت: میز ملی کارآفرینی با هدف تجمیع اطلاعات کارآفرینی و فضای کسب‌وکار کشور، هم‌افزایی توانایی‌ها و ظرفیت‌ها و جلوگیری از کارهای بخشی و موازی‌کاری ایجاد می‌شود و سعی می‌کند با ایجاد شورای مشورتی و انجام امور پژوهشی و مشورتی شرایط کارآفرینی را در کشور بهبود بخشد.
وی همچنین با تاکید بر اهمیت حضور بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها افزود: باید نقش و حضور مردم و بخش خصوصی را در تصمیم‌سازی‌های کشور به‌ویژه در بخش اقتصادی بالا ببریم تا بتوانیم روی سیاست‌گذاری‌ها اثرگذار باشیم.
جلودارزاده گفت: بخشی از مطالعات ما باید روی نهادهای مدیریت کننده فضای کسب‌وکار همچون وزارت صنعت، وزارت جهاد کشاورزی، صداوسیما و شهرداری‌ها متمرکز شود.
به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار وظایفی بر عهده این نهادها و سازمان‌ها گذاشته است اما آنها وظایف خود را بخوبی انجام نداده‌اند.
این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران همچنین بر لزوم ارتباط مطلوب و کاربردی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی از یک سو و دانشگاه‌ها از سوی دیگر تاکید کرد و گفت: ارتباط میان صنعت و دانشگاه مطلوب نیست و باید به دنبال تعریف روابط مطلوب میان دانشگاه و صنعت باشیم.

بازرگانان کوچک و کارآفرینان کوچک
رییس کمیسیون جوانان، کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین و دانش‌بنیان اتاق ایران درباره طرح «کارآفرینان نسل فردا» نیز به ایرنا گفت: هدف این طرح، اثرگذاری بر دانش آموزان در سال های پایانی دوره آموزشی و دانشجویان است.
کلاهی ادامه داد: این طرح برای آشنایی جوانان 17 تا 25 ساله با مفاهیم کسب‌وکار و آموزش خلاقیت برگزار و موضوع هایی همچون اقتصادی، خلاقیت و نوآوری، کار تیمی، مسائل مرتبط با نیروی انسانی و تفکر خلاق با زبان ساده به آنان آموزش داده می‌شود.
کلاهی تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، به دانش‌آموزان به شکل تک‌بعدی نگاه نمی‌کنند و ضمن رشد جنبه‌های مختلف دانش‌آموزان به آنان می‌آموزند چطور می‌توانند برای جامعه خود مفید باشند.
کلاهی گفت: آموزش دانش آموزان ایران بیشتر برپایه مدرک گرایی و آموزش تئوری است و اقدام چندانی برای آماده کردن جوانان برای ورود به جامعه صورت نمی گیرد؛ در حالی که در بسیاری از کشورهای توسعه به دانش آموزان به شکل تک بعدی نگاه نمی کنند.
وی اضافه کرد: در کشورهای توسعه یافته به شیوه های مختلف به دانش‌آموزان می‌آموزند چطور برای جامعه خود مفید باشند.
رییس کمیسیون جوانان اتاق ایران گفت: با اجرای طرح کارآفرینان نسل فردا سعی می کنیم دانش آموزان را برای ورود به جامعه آماده کنیم و خلاقیت و ایده پردازی را بین آنان تقویت کنیم.
به گزارش ایرنا، مرکز آمار ایران نرخ بیکاری تابستان امسال را 11.7درصد اعلام کرد نسبت به نرخ بیکاری پارسال (12.6درصد) 0.9درصد کاهش یافت.
نرخ بیکاری جوانان 15تا 24 ساله از 27.8 درصد سال 1395 به 28.8 درصد در بهار امسال رسید.
این نرخ برای جوانان 15تا 29سال از 24.9 به 26.4درصد افزایش یافت.
براساس این گزارش جمعیت غیر فعال کشور از 39میلیون و 370هزار و 344 نفر به 39میلیون و 37 هزار و 700 نفر کاهش یافته است؛ به عبارتی 332هزار و 644 نفر به سوی بازار کار شتافته اند.
همچنین جمعیت فعال و شاغل پارسال 3.6 درصد و بهار امسال 3.1 درصد افزایش یافت.
بر اساس گزارش تحلیلی روند تغییرات فصلی پنج متغیر عمده اقتصادی که نوزدهم مهرماه از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافت، نرخ بیکاری افراد دارای آموزش در سال 1395، 20درصد بود که در بهار امسال به 20.6درصد افزایش یافت.


نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید