خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی مهم‌ترین دغدغه نظام و جامعه را اشتغال و بیکاری جوانان دانست و گفت: ترویج فرهنگ کارآفرینی، تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد سنجری در جلسه‌ تبیین برنامه‌های اشتغال دولت در سال جاری که با حضور مدیران عامل شرکت‌های دانش‌بنیان استان خراسان جنوبی برگزار شد با تأکید بر اینکه تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی اقتصادی، ترویج فرهنگ کارآفرینی است اظهار داشت: کارآموزی در محیط واقعی کار، کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، الگوی توسعه مشاغل خانگی، بسته فراگیر اشتغال و روستا تعاون و برنامه‌های دولت در حوزه اشتغال به لحاظ کمی، تنوع و گستردگی بی‌سابقه بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی مهمترین دغدغه نظام و جامعه را اشتغال و بیکاری جوانان دانست و گفت: آمار بالای بیکاران فارغ‌التحصیل دلیل شکاف عمیق بین صنعت و دانشگاه است.
وی فقدان اعتماد به نفس لازم، فقدان مهارت کافی برای جذب شدن به بازار کار، درک ناصحیح جامعه نسبت به فرهنگ کار را از مهمترین موضوعات پیش روی جویندگان کار دانست و گفت: اگر بخواهیم از رشد نرخ بیکاری در کشور جلوگیری کنیم نیازمند رشد 8 درصدی اقتصاد هستیم و این رشد نیازمند جذب سرمایه‌گذاری است که این موضوع با توجه به محدودیت‌های استان خراسان جنوبی به آسانی ممکن نخواهد بود.
وی افزود: جوانان و بویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سرمایه‌های واقعی انسانی و فرهنگی در کشور هستند.
سنجری بر نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص در کشور تاکید کرد و افزود: فکر، اندیشه، خلاقیت و ابتکار عمل جوانان فعال در این عرصه، سرمایه واقعی نظام است و اگر به درستی مدیریت و برنامه‌ریزی شود خواهیم توانست از زیرساخت‌ها و فرصت‌های مهیا شده از سوی دولت بهره‌مند شویم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌جنوبی بیان کرد: برنامه دولت، قرار دادن دانش‌آموزان و دانشجویان در مسیر صحیح تحصیل و مهارت‌آموزی است که ممکن است گاهی با مقاومت خانواده‌ها روبرو شود که این امر نیازمند تغییر فرهنگ کار در جامعه است.
وی با اشاره به جایگاه تاثیرگذار شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور افزود: قرار گرفتن منابع مادی سرمایه‌گذاری در کنار فکر و خلاقیت صاحبان اندیشه و همچنین تجمیع این سرمایه‌ها در کنار تسهیل قوانین و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم از سوی دولت موجب رونق و بهبود تولید و اشتغال در استان است.
سنجری خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان باید به دنبال ایده‌پردازی و فروش و ارائه فکر و ایده افراد خلاق به سرمایه‌گذاران و همچنین ارائه مشاوره‌های تخصصی کارآفرینی و ابتکار عمل به متقاضیان باشد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید