خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان خبر داد: آمار استفاده‌کنندگان از تسهیلات سربازی شرکت‌های دانش‌بنیان به بیش از 500 نفر رسید.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار خراسانی با اشاره به اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به فعالان شرکتهای دانش‌بنیان گفت: مهمترین دارایی شرکت‌های دانش بنیان، نیروی انسانی آنها است و تداوم ارتباط شرکت دانش بنیان با افراد مشمول خدمت سربازی، از جمله نیازهایی بوده که معاونت علمی و فناوری رییس جمهور برای آن برنامه ویژه ای تدارک دیده است.
رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی استفاده کنند و به همین منظور متقاضیان می توانند در سامانه soraya.bmn.ir ثبت‌نام و سوابق کاری و علمی و پژوهشی خود را اعلام کنند.
صاحبکار با اشاره به اینکه افراد بر مبنای شیوه نامه بنیاد ملی نخبگان انتخاب و به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می‌شوند اعلام کرد: از 780 مورد تقاضا برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، با 504 تقاضا موافقت شده است. اين افراد پس از گذراندن دوران آموزش نظامی، باید یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز بخش‌های دفاعی و دولتی را انجام دهند و پس از انجام موفق آن، کارت پایان خدمت خود را دريافت می‌کنند.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری همچنین توضیح داد: افراد متقاضی استفاده از این تسهیلات باید شرایط زیر را داشته باشند:


1- متقاضی باید دانش آموختۀ دورۀ کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی باشد و از  زمان دانش‌آموختگی متقاضي بیش از سه سال نگذشته باشد.

2- دانش آموخته باید در یکی از شرکت های دانش بنیانِ مورد تأیید معاونت علمی و فناوری به مدت دست کم شش ماه (بر اساس فهرست بیمۀ شرکت در 6 ماه اخیر) به طور تمام وقت به فعالیت مشغول بوده باشد.

3- ميانگين كل برای دوره‌ی كارشناسي متقاضيان بايد بيش از 14 و  برای دوره تحصيلات تكميلي (كارشناسي‌ارشد و دكتري تخصصي) بيش از 15 باشد.

4- متقاضی باید حائز امتیاز لازم از فعالیت های فنّاورانه، پژوهشی و آموزشی بر اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد(مثلا كسب جايزه‌هاي تحصيلي بنياد يا ميزان اشتغال در شركت‌هاي دانش‌بنيان، عضو هيئت مديره، مديرعامل و فعاليت تمام وقت در شركت دانش‌بنيان) امتيازآور است.

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به محاسبه امتيازهاي دانش‌آموختگان در سامانه آنلاین افزود: بايد همه اطلاعات به طور كامل در سامانه soraya.bmn.ir بارگذاري شود و تا تكميل نهايي اطلاعات، فرايند بررسي آغاز نمي‌شود. همچنین در صورت رد درخواست، هر متقاضي مجاز است با ارتقاي فعاليت‌هاي خود صرفاً يك بار ديگر درخواست خود را در سامانه بارگذاري كند، لذا متقاضيان بايد در تکميل مستندات دقت کنند.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری همچنین در مورد شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از این تسهیلات گفت:  شرکت دانش‌بنیان بايد دارای اظهارنامۀ مالیاتی باشد و کالاها و خدمات دانش‌بنیان خود را بر اساس اطلاعات اظهارنامۀ مالیاتی به فروش رسانده باشد.
وی درباره فرآيند استفاده از اين تسهيلات اظهار کرد: لازم است متقاضيان، معرفي نامة شركت متبوع خود را براساس الگوي مذكور در سامانه ثريا (soraya.bmn.ir) تهيه و بارگذاري كنند و هيچ نيازي به مراجعه حضوري فرد يا ارايه تقاضاي مکتوب به بنياد ملّي نخبگان یا معاونت علمي و فناوري نيست.
شایان ذکر است اطلاعات تکمیلی بر روی سامانه www.bmn.ir و یا سامانه www.Daneshbonyan.ir قرار داده شده است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید