خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 


وزیر نیرو اعلام کرد:

ساخت ۱۱۹ سد جدید کلید خورد

وزیر نیرو با اعلام اینکه ۱۴ سال است که کشور درگیر خشکسالی شده است، گفت: ۱۲۰ پروژه آبرسانی به شهرها و روستاها در دست اجرا قرار دارد.به گزارش مهر، حمید چیت چیان گفت: ۱۲۰ پروژه آبرسانی به شهرها و طرح های گسترده ای برای آبرسانی به روستاهای کشور در حال اجرا است. وزیر نیرو افزود: امروز مسئله آب از جهات مختلف برای ایران بسیار حساس و مهم است زیرا ماهیت و شرایط کشور ما خشک و نیمه خشک است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴ سال است که خشکسالی مستمر بر کشور مستولی شده است اظهارداشت: با تغییر اقلیم نیز مواجهیم که در این وضعیت نیاز کشور به آب رو به افزایش است. به منظور تامین آب طی سه دهه گذشته دولت و وزارت نیرو برنامه بسیار گسترده و موثری را به اجرا گذاشته به طوری که هم اکنون بیش از ۱۴۰ سد بزرگ در کشور در حال بهره برداری است و ۱۱۹ سد دیگر نیز در حال ساخت است.چیت چیان ادامه داد: این فعالیت ها هر یک به تنهایی شامل مجموعه بسیار بزرگی از سازماندهی، تامین اعتبار و اجرا است. به گفته وی، در زمینه سد دوستی که آب آن از ۱۰ سال قبل به مشهد منتقل شده، طی بهره برداری بخشی از پروژه های سفر دولت به استان دو طرح مرتبط با انتقال آب از این سد افتتاح شده است.
وزیر نیرو اظهارداشت: یکی از این طرح ها افتتاح مخزن ذخیره آب از سد دوستی با ظرفیت یک میلیون متر مکعب است که به عنوان پشتوانه ای برای تداوم جریان آب در خطوط لوله اجرا شده و می تواند به تنهایی حدود ۴ روز آب مورد نیاز شهر مشهد را تامین کند.وی با بیان اینکه این طرح ها همانند ارگانیسمی زنده است که باید دائم تکامل یابد گفت: همچنین آبگیری دو سد در شمالی ترین نقطه خراسان رضوی انجام شد که یکی از آنها سد چهچهه و دیگری قره تیکان یا سررود بود که در پایاب یکی ۸۲۲ هکتار و دیگری ۷۲۹ هکتار زمین کشاورزی از ذخیره این سدها آبیاری می شود.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید