خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

استاندار آذربایجان شرقی گفت: مطمئن هستم صنایع پایین‌دستی مس می‌تواند اشتغال قابل‌توجهی در اهر ایجاد کند و زنجیره تولید راه بیاندازد و با افتتاح معدن مس انجرد یقیناً شکوفایی صنعتی منطقه را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجید خدابخش با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی از جهت معادن جزو استان‌های غنی کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: در سند تدبیر و توسعه هم معدن یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه آذربایجان شرقی تعریف‌ شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و مدیریت بتوانیم از پتانسیل‌های معدنی استان در جهت توسعه و اشتغال استفاده کنیم.
وی با ذکر اینکه سرمایه‌گذار بخش خصوصی، بانک و فاینانس روش‌های افزایش تولید در سونگون است، گفت: مس سونگون هم‌ ظرفیت‌های خوبی برای منطقه ایجاد کرده است و 4 هزار شاغل دارد و 300 هزار تن کنسانتره تولید می‌شود، امیدواریم بتوانیم کاتد تولید کنیم و صنایع پایین‌دستی را گسترش داده و اشتغال و ارزش‌افزوده برای مس ایجاد کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه معدن مس انجرد اهر 30 هزار تن ظرفیت تجهیزات دارد و می‌توانیم تا 110 هزار تن افزایش دهیم، افزود: بخش خصوصی و بانک تجارت سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در معدن مس انجرد شهرستان اهر داشته که امیدوارم حداکثر تا دو ماه باید بتوانیم فاز نخست این معدن را افتتاح کنیم.
خدابخش تأکید کرد: مطمئن هستم صنایع پایین‌دستی مس می‌تواند اشتغال قابل‌توجهی در اهر ایجاد کند و زنجیره تولید راه بیاندازد و با افتتاح معدن مس انجرد یقیناً شکوفایی صنعتی منطقه را در پی دارد.
وی بیان داشت: در افتتاح فاز اول معدن مس انجرد 300 نفر اشتغال پیش‌بینی می‌کنیم برای 30 هزار تن ولی با افزایش ظرفیت به 300 هزار تن اشتغال 2000 نفر را در پی دارد.
استاندار آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه می‌توانید به برنامه‌های دستگاه‌هایی اجرای استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز اشاره‌کنید گفت: در حوزه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی را پیگیری می‌کنیم که مهم‌ترین آن اتکا به تولیدات داخلی است.
خدابخش با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش به‌سزایی را می‌توانند از خود ایفاء کنند، خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در تمامی عرصه از طریق سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر است و البته بهره‌گیری از فکر و ایده‌های جوانان نیز در تحقق منویات مقام معظم رهبری ضرورت دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید