خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رییس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، گفت: با هدف دست یابی به چشم انداز شهر دانش بنیان، استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی با همکاری شهرداری تهران امکان پذیر شده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید محمد صاحبکار، رییس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به امکان استقرار شرکت‌های دانش بنیان در محدوده مسکونی شهر تهران گفت: بر اساس تفاهم نامه معاونت علمی ریاست جمهوری با شهرداری تهران، شرکت‌های دانش بنیان فعال در شهر تهران می‌توانند در صورت کسب شرایط لازم، دفاتر خود را در اماکن مجاز مسکونی مستقر کند.
صاحبکار همچنین گفت: تاکنون بیش از 100 درخواست در این رابطه به دبیرخانه کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان رسیده است که به شهرداری تهران ارسال شده است.
وی ادامه داد: مجوز استقرار در مکان‌های دارای کاربری مسکونی، به معنای تغییر کاربری ملک مورد نظر نبوده و تنها امکان ادامه فعالیت در اماکن مسکونی برای این شرکت‌ها وجود خواهد داشت.
رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان درباره شرایط ارائه درخواست استفاده از این تسهیلات، گفت: شرکتهای متقاضی، در زمانی که با اخطاریه رسمی از سوی شهرداری تهران مواجه شوند، می‌توانند تقاضای خود را برای استفاده از این مزایا به دبیرخانه کارگروه ارائه دهند و در غیر این صورت نیازی به طی مسیر فوق نخواهد بود.
دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش بنیان در ادامه بیان کرد: استقرار شرکتهای دانش بنیان صرفا در کاربری مسکونی واقع در پهنه های کار و فعالیت و مختلط (پهنه های M و S)  که دارای شاکی خصوصی یا آراء کمیسیون های ماده صد نباشد (مشابه دفاتر مهندسی) مجاز است، البته داشتن پایان کار برای ملک مورد درخواست الزامی است.
عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری ادامه داد: پرونده شرکت‌های متقاضی در معاونت علمی و فناوری بررسی شده و پس از تایید اولیه، اطلاعات مکانی شرکت به شهرداری منطقه مربوطه ارسال خواهد شد و در نهایت شهرداری منطقه، ارزیابی نهایی را انجام خواهد داد.
صاحبکار با تشکر از همکاری خوب شهرداری تهران در راستای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اماکن مسکونی شهر تهران، ابراز امیدواری کرد که این مسیر با کمک ویژه محمدعلی نجفی، شهردار تهران ادامه یابد.
عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری در حین حال تصریح کرد: با شهرداران سایر کلان‌شهرها نیز مکاتباتی برای اجرای این مزایا انجام شده است و امید است با مساعدت شهرداری های ذیربط، این مزایا به کل کشور تسری یابد.
به گفته دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های متقاضی می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.daneshbonyan.isti.ir و تکمیل فرم‌های مربوطه و ارسال این فرم‌ها در کارتابل شرکت در سامانه، درخواست خود را ثبت کنند.
مرکز مشاوره دانش‌بنیان با شماره تماس  83534 آماده پاسخگویی به سوالات شرکت‌ها در این خصوص است.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید