خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از راه اندازی کانون کارآفرینان دانش آموزی در این استان خبر داد و گفت: هر مدرسه باید یک سفیر و رابط کارآفرینی داشته باشد.

به گزارش ایرنا حسن نوری در نشست هم اندیشی دانش آموزان کارآفرین و خلاق استان با استاندار به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا دانش آموزان را بیشتر با مقوله کارآفرینی آشنا کنیم و در آینده نزدیک در هر مدرسه ای در این خصوص یک رابط خواهیم داشت.
وی افزود: بازارچه کارآفرنی دانش آموزان نیز در اول سال جاری در این استان برگزار شد که در این مرکز بیش از 280 دانش آموز فعالیت داشتند و هم اکنون از 20 غرفه فعال کارآفرینی تقدیر خواهد شد.
وی بر مهارت آموزی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: دست کم هر دانش آموز باید بعد از فارغ التحصیل شدن یک مهارت برای ایجاد شغل و کسب درآمد داشته باشد.
به گزارش ایرنا به نقل از معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، نرخ بیکاری دانش آموخته های دانشگاهی و دانشجویان در این استان 15.6 درصد است.
نرخ بیکاری استان خراسان شمالی 9.9 درصد است.
در این نشست تعدادی از دانش آموزان کارآفرین و نخبه به مسایل و مشکلات حوزه دانش آموزی، مهارت آموزی و همچنین اشتغال پرداختند.
دانش اموزان در این نشست خواستار ترویج فرهنگ کارآفرینی و مهارت آموزی در مدارس شدند و گفتند: بستر های لازم در این خصوص در مدارس فراهم نشده است.
یکی از دانش آموزان گفت: بازارچه هایی باید در مدارس ایجاد شود که دانش آموزان بتوانند فعالیت های خود را به فروش برسانند.
محمود هاشمیان همچنین خواستار ایجاد بازارچه دائمی در سطح استان برای دانش آموزان کارآفرین شد و افزود: این امر نیز موجب فرهنگ سازی و فعالیت بیشتر دانش آموزان در حوزه کسب و کار خواهد شد.
آنان همچنین خواستار ارتباط مدارس با کارخانه ها و کارگاه های تولیدی شدند، بر توجه به پژوهش تاکید داشتند و همچنین خواستار تغییر وشیوه نظام تعلیم و تربیت در مدارس شدند.
در این آیین از 20 دانش آموز کارآفرین و نخبه تقدیر شد.
گفتنی است، خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری 164 هزار دانش آموز دارد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید