خانه    نقشه سایت    تلفن 021-26701198     تماس با ما info@karafarinenab.ir

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 امتیاز 0.00 (0 رأی)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

همایش ملی زنان و توسعه با حضور حدود ۱۰۰ زن کارآفرین از سراسر کشور در شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  همایش ملی زنان و توسعه با حضور حدود 100 زن کارآفرین کشور در اتاق بازرگانی شیراز آغاز به کار کرد.

تحول در حوزه بانوان در بخش خصوصی شتاب بیشتری داشته باشد
سیده فاطمه مقیمی، رئیس کانون زنان کارآفرین کشور، در مراسم افتتاح این همایش با بیان اینکه در طول دهه‌های اخیر توسعه حضور زنان در جایگاه‌های اقتصادی کشور تغییرات مثبتی داشته اما این تغییرات هنوز به حد انتظارات واقعی ما نرسیده است، اظهار داشت: انتظار داریم که تحول در حوزه بانوان در بخش خصوصی شتاب بیشتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 3 هزار نفر از بانوان کشور داری کارت بازرگانی هستند اما آمار واقعی حضور زنان در امور اقتصادی فراتر از این رقم است، افزود: در بیشتر مواقع زنان ما به عنوان نفر دوم و سوم در بنگاه‌های اقتصادی هستند و این تنها به نداشتن سرمایه مالی برنمی‌گردد بلکه به عدم اعتماد به نفس زنان نیز باز می‌گردد.
مقیمی با بیان اینکه کانون زنان کارآفرین در حال حاضر در 18 استان کشور شعبه دارد و در حال شناسایی و توانمندسازی زنان کارآفرین و بازرگان در این استا‌ن‌ها است، گفت: از 3 هزار زن بازرگان کشور تنها 700 نفر در کانون‌های زنان کارآفرین عضو هستند.
وی با بیان اینکه در سراسر کشور تنها در استان خوزستان رئیس اتاق بازرگانی آنها زن است و تنها در چند استان زنان موفق به ورود به جمع هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی شده‌اند، عنوان کرد: چرا سهمیه 30 درصدی حضور زنان در پست‌های مدیریتی و اداری باید به عنوان یک شرایط مثبت محسوب شود در صورتی که باید در این زمینه شایسته سالاری مدنظر باشد و به جنسیت افراد توجه نشود.

تولید، پاشنه آشیل اقتصاد کشور
جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی شیراز، در مراسم افتتاحیه این همایش با بیان اینکه موانع کسب و کار برای زنان و مردان کارآفرین تقریبا یکسان است و این طور نیست که موانع سر راه هر کدام متفاوت باشد، اظهار داشت: ابتدا باید با همدلی این موانع کسب و کار از پیش روی آنها برداشته شود و بعد به تبعیض‌هایی که بین زن و مرد در این زمینه قائل شده است پرداخت و آن را برطرف کرد.
وی با بیان اینکه پاشنه آشیل اقتصاد کشور، تولید است، گفت: با وجود نظام بانکی، نظام مالیاتی، نظام ارزی، نظام اداری و روابط خارجی غیراستاندارد چطور می‌توان از تولیدکننده انتظار تولید کالا و خدمات استاندار داشت.
رازقی با بیان اینکه نظام بانکی کشور به بن‌بست رسیده است و در حال حاضر بیش از 8600 بانک و موسسه ملی اعتباری در کشور وجود دارد که اقتصاد کشور را نابود کرده‌اند، افزود: حجم نقدینگی در کشور بیش از یک میلیون و 300 هزار میلیارد تومان است که 85 درصد از این نقدینگی به عنوان سپرده بلند مدت در بانک‌ها نگهداری می‌شود و بانک‌ها در قبال آن باید سود به سپرده‌گذاران پرداخت کنند و برای پرداخت این سودهای کلان به تولیدکننده فشار وارد می‌کنند.


حضور 100 زن کارآفرین در همایش ملی زنان و توسعه
یلدار راهدار، رئیس کانون زنان کارآفرین استان فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه در کشور ما به اشتباه اصطلاح رشد و توسعه به جای هم به کار برده می‌شود، اظهار داشت: به طور مثال در سال‌های گذشته برای رشد تعداد زنان در دانشگاه‌ها تلاش خوبی صورت گرفته اما برای افزایش حضور آنان در بتن جامعه تلاشی نشده و حضور زنان در جامعه توسعه چندانی نداشته است.
وی با بیان اینکه توسعه باید متوازن باشد و در همه بخش‌ها مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رخ دهد، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری همایش‌هایی مانند همایش ملی زنان و توسعه تاثیر مثبتی در فضای کشور داشته باشد و به درستی توانمندی‌های حوزه زنان را به جامعه معرفی کند.
راهدار  با اشاره به حضور بیش از 100 زن کارآفرین در همایش ملی زنان و توسعه، عنوان کرد: این همایش در 3 محور توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در دو پنل اقتصادی و پنل اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود.

امید به توسعه را باید در حوزه زنان جستجو کرد
هادی پژوهش جهرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه برخی از مشکلات و موانعی که در اقتصاد کشور وجود دارد ریشه‌دار است و مربوط به امروز و دیروز نیست، اظهار داشت: تکیه اقتصاد کشور بر فروش نفت یکی از مشکلات اساسی اقتصاد است که اقتصاد بیمار کشور را بیمارتر کرده است.
وی با بیان اینکه فرهنگ کار و تولید یکی دیگر از مشکلات ماست زیرا ما در رابطه با کار به حداقل‌ها اکتفا می‌کنیم و تلاش و جدیت در کارها نداریم، افزود: پس بنابراین فرهنگ کار و تلاش باید در کشور تغییر کند و یک حرکت جهادی باید در این زمینه انجام شود.
پژوهش با بیان اینکه با صحبت، برگزاری نشست و سخنرانی نمی‌شود موانع کسب و کار را برطرف کرد، افزود: تغییر نگرش و فرهنگ باید در تمام بخش‌های مختلف کشور رخ دهد و با همت و تلاش باید موانع پیش روی صنعت، خدمات و تجارت برداشته شود.
وی با بیان اینکه تجربه سال‌ها فعالیت در مسئولیت‌های مختلف در استان‌های کشور به من ثابت کرده است که  احساس مسئولیت و پذیرش مسئولیت در بانوان بسیار بالاست و هرجا کاری را به بانوان سپرده شده آن کار به نتیجه رسیده است، گفت: بنابراین اگر امیدی به تغییر وضع موجود، وجود داشته باشد باید این امید را در حوزه بانوان جستجو کرد.

اختصاص کمترین بودجه به حوزه بانوان
سید معصومه دستغیب، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه برای موفقیت در در حوزه زنان باید به 4 موضوع اساسی خانواده، اشتغال زنان، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی زنان و سلامت زنان توجه شود، اظهار داشت: بدون داشتن برنامه هدفمند و ساسیت یکپارچه نمی‌توان به مسائل زنان پرداخت زیرا تصمیم‌ها و سیاست‌های جداگانه در حوزه زنان یک آسیب جدی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه پراکندگی بودجه‌های حوزه زنان نیز یک آسیب در این حوزه است، گفت: وقتی کمترین بودجه‌ها در حوزه زنان و خانواده است چطور انتظار داریم با این بودجه اندک اسیب‌های حوزه زنان کاهش یابد بنابراین باید از طریق بودجه‌ مناسب مسیر را برای موفقیت و شادابی بانوان کشور تسهیل کرد.

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 / 1000 محدودیت حروف
متن شما باید کمتر از 1000 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

ورود کاربران

خبرنامه پیامکی




گالری تصاویر

با ما در ارتباط باشید